0

Gde tradicionalni mediji greše u borbi za opstanak protiv modernih online redakcija?

- U prošlosti, do nas je dopiralo manje lažnih informacija, ali nismo imali ni alatke pomoću kojih bismo videli da su lažne - kaže šef Misije OEBS-a u Srbiji Andrea Oricio

Profesionalno proizveden medijski sadržaj, sa proverenim činjenicama iz kredibilnih izvora, uvek će biti potreban, jer u vremenu digitalizacije postoji čitava "lavina lažnih vesti", izjavio je danas šef Misije OEBS-a u Srbiji Andrea Oricio.

- Tačno je da imamo ''vrle nove medije'', te su nam oni potrebni za naše ''vrle nove građane''. Mediji se menjaju, alatke se menjaju, digitalizacija dolazi, ali pitanja su uvek ista. Novinar uvek ima istu funkciju i novinarstvo ima istu funkciju. Naravno, izuzetno je bitno da razmenjujemo mišljenja i to je način na koji OEBS radi stvari - rekao je Oricio na konferenciji "Hrabri novi mediji".

Kako kaže, potreba za tim će uvek postojati, zbog čitave "lavine lažnih vesti" u ovom "postistinskom svetu", a to je, smatra, potrebno svakom građaninu, kako bi se "probio kroz džunglu" informacija, dezinformacija i kontrainformacija koje nas okružuju.

To se uvek dešavalo, ocenjuje Oricio, samo se alatke menjaju, te kaže da je sada lakše dobiti dezinformacije, ali lakše je i shvatiti da su to dezinformacije.

- U prošlosti, do nas je dopiralo manje lažnih informacija, ali nismo imali ni alatke pomoću kojih bismo videli da su lažne. Alatke se možda menjaju, ali ideje su uvek iste i takođe, medijski sadržaji trebalo bi da odgovore na raznolike potrebe publike - smatra Oricio.

Kako se informišete?

Kako se informišete?

Ističe da tradicionalni mediji u potpunosti treba da prihvate današnje alatke, načine rada, prepoznavajući nove navike u konzumiranju medija i prilagođavajući im se, mediji treba da nastave da pružaju kvalitetan i interesantan sadržaj.

- Nedavno, jedan student rekao da mediji nude ili zabavu, ili samo da im popuju kako treba da se ponašaju kao mladi, ali sa tačke gledišta drugih i mislim da je to važna poenta. Moramo da dozvolimo mladima i deci da učestvuju u medijskoj proizvodnji i od suštinskog značaja je da podržimo vršnjačku medijsku produkciju, da zadamo najviše etičke i profesionalne standarde - istakao je Oricio:

Foto: A. Nalbantjan

- Čitav niz godina, za OEBS omladina je prioritet, radimo sa njima i za njih i uspostavljanje partnerstva sa svim relevantnim akterima, od ključnog je značaja za nove generacije, da budu aktivni deo demokratskih procesa.

Otpravnik poslova Ambasade Nemačke u Beogradu Aleksander Jung rekao je da je potrebno da se obrazuju mladi novinari, producenti, dizajneri i svi koji učestvuju u široj sferi medija, kako bi radili sa integritetom, i u skladu sa profesionalnim standardima.

- Mlade nove generacije bez sumnje su korisnici koji imaju najviše pristup našim informacijama, to su mlađi od 30 godina, oni koji su odrasli u vreme digitalizacije. Oni su takođe naviknuti da imaju direktan pristup sadržaju, materijalima i da imaju mogućnosti na vebu koje prevazilaze TV programe - rekao je Jung.

Foto: Pixabay

To ne znači, kako kaže, da su dani tradicionalnog prenošenja informacija odbrojani i da su TV, radio prevaziđeni - nisu, ali medijska scena je drugačija i mora da se prilagodi zahtevima digitalnog doba.

- Moramo omogućiti mladima da stvaraju sadržaje za ciljne grupe koje oni identifikuju. U tom smislu, današnja konferencija je dobra, zbog razmene praksi iz različitih oblasti - rekao je Jung.

Konferenciju "Hrabri novi mediji" organizuju OEBS i Dojče vele, uz podršku ambasade Nemačke.

Daljinac

(Telegraf.rs / Tanjug)

Tagovi: Mediji, Novinarstvo, OEBS

Pogledajte sve vesti u poslednja 24 sata

#KAKTUS2018: Festival integrisanih komunikacija 12. i 13. novembra u Beogradu

Ovo nije narod lakrdijaša i psovača, rijalitiji su sramota za Srbiju: Ministar kulture kivan jer ne može da utiče na stanje u medijima

Internet više neće biti potpuno slobodan: Evropski parlament podržao reformu autorskih prava koja su bila nezaštićena (FOTO)

RTS se opet zaigrao: Prvo vremenska prognoza, a sada i pravopisne greške

Otvorena peta konferencija #Digital2018 – Digitalizacija je imperativ naše budućnosti

Udruženje evropskih novinskih agencija složno: Gugl i Fejsbuk da plate autorska prava za sadržaje koje sada besplatno koriste

Gasi se poznati njujorški nedeljnik: Čuveni Vilidž Vojs prestaje sa radom posle 60 godina i tri Pulicera

TV VREMEPLOV, 2008: Ovo su bile najgledanije emisije, filmovi, serije, šou programi pre 10 godina! Rezultati su hit (VIDEO)

Nastavak umiranja štampe: Ugasila se novina posle 232 godina postojanja, ovo su razlozi

Italijanski novinar fascinantnim rečenicama objasnio kako je spinovanje u medijima odredilo sliku koju svet ima o ratu na Kosovu

60 godina RTS: Servis pristojne i normalne Srbije (FOTO)

RTS slavi važan jubilej: 60 godina postojanja javnog medijskog servisa Srbije

Krstić podneo ostavku u Upravnom odboru RTS-a, pa na Tviteru obrazložio zašto

Šest medijskih i novinarskih udruženja predalo zahteve Vladi Srbije (FOTO)

Dnevne novine u Nemačkoj gube čitaoce: 1,3 miliona ljudi manje ne čita štampu

Koliko košta sekund reklame pre početka RTS Dnevnika?

Finalni razgovori za preostalo parče nacionalnog etra: Dodela "Avaline" frekvencije na jesen

#kaktus2018: Festivali su ogledala i ubrzani kursevi rasta

Srbi svakog dana vide 2.362 reklame

Srušila se mreža i signal HRT-a, ugašeni svi programi

RTS napravio grešku tokom uključenja iz Vašingtona, svi su gledali u gornji desni ugao ekrana (FOTO)

Klif Ričard dobio slučaj protiv BBC-ja: Medijska kuća mora da plati dodatne troškove od 850.000 funti

Vruća jesen na kanalima FOX Networks Group-e

Povratak televizije otvorenih očiju na medijskom nebu Srbije (FOTO) (VIDEO)

Prva srpska reklama trajala je 7 minuta i podrhtavala je: Emitovana je u biskopima kao čudo, a snimljena je pre 92 godine (VIDEO)

Brnabić o ratu sa novinarima i podelama: Do 2011. godine je postojala potpuna kontrola medija, a danas otvorena debata

Nakon bronze, stiže i zlato: New Moment osvojio i Zlatnog lava na Kanskom festivalu

Vlada Srbije dobila dve važne grupe za medijsku strategiju u narednih 5 godina

Formirana Radna grupa za izradu medijske strategije: Dogovoreno i formiranje Koordinacionog tela za saradnju sa medijima i Tima za dijalog (FOTO)

Asocijacija medija o odgovornosti Ministarstva kulture i informisanja za probleme ovogodišnjih konkursa

Kako su izgledale vesti u Srbiji pre 110 godina (FOTO)

United media kupuje kompaniju Direct media: Podneli su zahtev za 100 odsto udela

Poslali dronove da ispišu naslovnu stranu Tajma: Ogromna flota bespilotnih letelica obasjala nebo (FOTO) (VIDEO)

Preminuo vlasnik Daso grupe i lista "Figaro": Umro u kancelariji u 93. godini

Koje promene nas očekuju u novoj "Slagalici"? (VIDEO)

Prvi sastanak predstavnika medija i premijerke Srbije: Nova medijska strategija u planu (FOTO)

Marketing stručnjaci na devetoj Direct Media Akademiji poručili: Inoviraj, ne imitiraj (FOTO)

Vreme je da se menja slika o ženama u medijima: Nažalost, mnogo su važniji dekoltei, nego ono što govorimo

Asocijacija medija traži da se u roku od 10 dana ponovo formiraju komisije za sufinansiranje medijskih sadržaja

Prošle godine je ubijeno 66 novinara, u Srbiji je napadnuto 92, a danas je Dan slobode medija

Reporteri bez granica objavili mnogo jak spot protiv lažnih vesti (FOTO) (VIDEO)

Ombudsman: Od početka godine 30 napada na novinare