0

Gde tradicionalni mediji greše u borbi za opstanak protiv modernih online redakcija?

- U prošlosti, do nas je dopiralo manje lažnih informacija, ali nismo imali ni alatke pomoću kojih bismo videli da su lažne - kaže šef Misije OEBS-a u Srbiji Andrea Oricio

Profesionalno proizveden medijski sadržaj, sa proverenim činjenicama iz kredibilnih izvora, uvek će biti potreban, jer u vremenu digitalizacije postoji čitava "lavina lažnih vesti", izjavio je danas šef Misije OEBS-a u Srbiji Andrea Oricio.

- Tačno je da imamo ''vrle nove medije'', te su nam oni potrebni za naše ''vrle nove građane''. Mediji se menjaju, alatke se menjaju, digitalizacija dolazi, ali pitanja su uvek ista. Novinar uvek ima istu funkciju i novinarstvo ima istu funkciju. Naravno, izuzetno je bitno da razmenjujemo mišljenja i to je način na koji OEBS radi stvari - rekao je Oricio na konferenciji "Hrabri novi mediji".

Kako kaže, potreba za tim će uvek postojati, zbog čitave "lavine lažnih vesti" u ovom "postistinskom svetu", a to je, smatra, potrebno svakom građaninu, kako bi se "probio kroz džunglu" informacija, dezinformacija i kontrainformacija koje nas okružuju.

To se uvek dešavalo, ocenjuje Oricio, samo se alatke menjaju, te kaže da je sada lakše dobiti dezinformacije, ali lakše je i shvatiti da su to dezinformacije.

- U prošlosti, do nas je dopiralo manje lažnih informacija, ali nismo imali ni alatke pomoću kojih bismo videli da su lažne. Alatke se možda menjaju, ali ideje su uvek iste i takođe, medijski sadržaji trebalo bi da odgovore na raznolike potrebe publike - smatra Oricio.

Kako se informišete?

Kako se informišete?

Ističe da tradicionalni mediji u potpunosti treba da prihvate današnje alatke, načine rada, prepoznavajući nove navike u konzumiranju medija i prilagođavajući im se, mediji treba da nastave da pružaju kvalitetan i interesantan sadržaj.

- Nedavno, jedan student rekao da mediji nude ili zabavu, ili samo da im popuju kako treba da se ponašaju kao mladi, ali sa tačke gledišta drugih i mislim da je to važna poenta. Moramo da dozvolimo mladima i deci da učestvuju u medijskoj proizvodnji i od suštinskog značaja je da podržimo vršnjačku medijsku produkciju, da zadamo najviše etičke i profesionalne standarde - istakao je Oricio:

Foto: A. Nalbantjan

- Čitav niz godina, za OEBS omladina je prioritet, radimo sa njima i za njih i uspostavljanje partnerstva sa svim relevantnim akterima, od ključnog je značaja za nove generacije, da budu aktivni deo demokratskih procesa.

Otpravnik poslova Ambasade Nemačke u Beogradu Aleksander Jung rekao je da je potrebno da se obrazuju mladi novinari, producenti, dizajneri i svi koji učestvuju u široj sferi medija, kako bi radili sa integritetom, i u skladu sa profesionalnim standardima.

- Mlade nove generacije bez sumnje su korisnici koji imaju najviše pristup našim informacijama, to su mlađi od 30 godina, oni koji su odrasli u vreme digitalizacije. Oni su takođe naviknuti da imaju direktan pristup sadržaju, materijalima i da imaju mogućnosti na vebu koje prevazilaze TV programe - rekao je Jung.

Foto: Pixabay

To ne znači, kako kaže, da su dani tradicionalnog prenošenja informacija odbrojani i da su TV, radio prevaziđeni - nisu, ali medijska scena je drugačija i mora da se prilagodi zahtevima digitalnog doba.

- Moramo omogućiti mladima da stvaraju sadržaje za ciljne grupe koje oni identifikuju. U tom smislu, današnja konferencija je dobra, zbog razmene praksi iz različitih oblasti - rekao je Jung.

Konferenciju "Hrabri novi mediji" organizuju OEBS i Dojče vele, uz podršku ambasade Nemačke.

Daljinac

(Telegraf.rs / Tanjug)

Tagovi: Mediji, Novinarstvo, OEBS

Pogledajte sve vesti u poslednja 24 sata

Asocijacija medija o odgovornosti Ministarstva kulture i informisanja za probleme ovogodišnjih konkursa

Kako su izgledale vesti u Srbiji pre 110 godina (FOTO)

United media kupuje kompaniju Direct media: Podneli su zahtev za 100 odsto udela

Poslali dronove da ispišu naslovnu stranu Tajma: Ogromna flota bespilotnih letelica obasjala nebo (FOTO) (VIDEO)

Preminuo vlasnik Daso grupe i lista "Figaro": Umro u kancelariji u 93. godini

Koje promene nas očekuju u novoj "Slagalici"? (VIDEO)

Prvi sastanak predstavnika medija i premijerke Srbije: Nova medijska strategija u planu (FOTO)

Marketing stručnjaci na devetoj Direct Media Akademiji poručili: Inoviraj, ne imitiraj (FOTO)

Vreme je da se menja slika o ženama u medijima: Nažalost, mnogo su važniji dekoltei, nego ono što govorimo

Asocijacija medija traži da se u roku od 10 dana ponovo formiraju komisije za sufinansiranje medijskih sadržaja

Prošle godine je ubijeno 66 novinara, u Srbiji je napadnuto 92, a danas je Dan slobode medija

Reporteri bez granica objavili mnogo jak spot protiv lažnih vesti (FOTO) (VIDEO)

Ombudsman: Od početka godine 30 napada na novinare

Medijska strategija gotova do kraja godine? (FOTO)

Na Direct Media akademiji Jonas Kjelberg, jedan od osnivača Skajpa, govori: Kako je biti deo revolucionarne ideje

Počinje obračun sa lažnim vestima: Evropa hoće da iskoreni fake news na online platformama (VIDEO)

Karić želi nacionalnu frekvenciju: Srbija je puna Tijanića

4 televizije u borbi za nacionalnu frekvenciju: Mesto upražnjeno već pet godina

Brnabić: Ne krećemo od nule u izradi medijske strategije

Željko Mitrović doneo važne odluke o budućnosti Pinka

I Karići hoće nacionalnu frekvenciju: BK televizija konkuriše za mesto u etru

Zaustavljena izrada medijske strategije: Vučić predložio da se OEBS uključi u proces

Da li Srbija dobija još jednu nacionalnu televiziju?

PINK pred istorijskom promenom koncepta? Zakazan hitan sastanak

Digital elita na ovogodišnjoj Digital Day konferenciji (FOTO)

Udruženje medija traži da novinari u Srbiji dobiju status službenog lica

Pokrenuto 7 istraga o izveštavanju Raša tudej: Nepristrasni u pisanju o ruskom špijunu?

Dodeljene najprestižnije nagrade u američkom novinarstvu: Kome je pripao Pulicer 2018. (FOTO)

Digital Day nam donosi vesti o industrijskim trendovima u svetu

Udruženja: Nametanje nelegitimne strategije

Najtužnija novinarska fotka godina: Pre 5 godina Pulicerova nagrada, danas otpušteno više od pola novinara (VIDEO)

O Vučiću dva puta više negativnih tekstova, nego pozitivnih

Magazin Diplomacy&Commerce proslavio drugi rođendan (FOTO)

Kinezi jačaju kontrolu spajanjem više medija u jedan

Beograd je svoj i budi se: Kako je "Mond" opisao uzbudljivu srpsku prestonicu i uporedio je sa Berlinom (FOTO)

Promocija "Hello! Travel Vojvodina": Zvanice se vozile Plavim vozom od Beograda do Sremskih Karlovaca (FOTO)

Zekić RTS-u: Pošto Vesić jeste bio stišavan, krenite na pravila

Kako je proteklo prvo uključenje iz novog studija Telegrafa u jutarnji program televizije Prva (VIDEO)

Fejsbuk je zbog ovih objava banovao Slavorum, a oni su oštro uzvratili napadom na Cukerberga (FOTO)

"Kuva" u BBC-ju: Zaposleni traže da se obelodane sve plate

Direktor Njujork Tajmsa najavio kraj štampanog izdanja

Izabrano novo rukovodstvo IAB Serbia