Susret Mihajlovićeve i Čepurina: U srpsku železnicu uloženo još 300 miliona dolara iz ruskog kredita (FOTO)

Iz ruskog kredita finansira se rekonstrukcija železničkog Koridora 10, pruge Beograd-Bar, nabavka 27 dizel-motornih vozova, kao i deonica brze pruge Beograd- Budimpešta od Stare Pazove do Novog Sada

  • 9

Potpredsednica Vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, prof. dr Zorana Mihajlović, uručila je danas ambasadoru Ruske Federacije u Srbiji, Aleksandru Čepurinu, potpisani Protokol o izmeni Sporazuma o ruskom kreditu za modernizaciju srpske železnice iz 2013, kojim se omogućava da Srbija u naredne četiri godine završi sve projekte započete iz ovog zajma.

Nikolić zadovoljan stepenom saradnje Srbije i Kazahstana

- Potpisanim protokolom, koji je usvojila Vlada Srbije, produžava se rok za korišćenje ruskog kredita do kraja 2021. godine, čime se omogućava da se svi projekti na železnici do kraja realizuju. Iz tog zajma Srbija je do sada ugovorila oko 690 miliona dolara, a do kraja ove godine biće povučeno oko 300 miliona dolara - rekla je Mihajlovićeva, i podsetila da je ukupna vrednost ruskog kredita 941 milion dolara, od čega je 800 miliona dolara vrednost kredita, a 141 milion dolara učešće Srbije od 15 odsto.

Iz ruskog kredita finansira se rekonstrukcija železničkog Koridora 10, pruge Beograd-Bar, nabavka 27 dizel-motornih vozova, kao i deonica brze pruge Beograd- Budimpešta od Stare Pazove do Novog Sada.

Da li ste očekivali ovakvu razliku u procentima istraživanja "Ko će pobediti na predsedničkim izborima"?

Foto: Vlada republike Srbije Foto: Vlada republike Srbije

- Radovi na pruzi Stara Pazova-Novi Sad čine gotovo polovinu do sada ugovorenih sredstava i uspešna realizacija tog projekta nam je od posebne važnosti”, istakla je Mihajlovićeva u izjavi novinarima posle sastanka kojem je prisustvao i generalni direktor “RŽD Internešnl”, Sergej Pavlov. Naglašavajući dobru saradnju Vlade Srbije, resornog ministarstva i srpskih železnica sa ruskom kompanijom RŽD, potpredsednica Vlade je rekla da očekuje da će ona biti nastavljena s jednakim uspehom i u narednom periodu.

- Pozivam ruske kompanije da se jave i učestvuju u novim projektima koje Srbija priprema, a čija ukupna vrednost, računajući projekte u drumskom i železničkom saobraćaju, iznosi blizu četiri milijarde evra - rekla je Mihajlovićeva.

Foto: Vlada republike Srbije Foto: Vlada republike Srbije

Ambasador Čepurin je rekao da će produženje zajma za modernizaciju srpske železnice omogućiti dalji razvoj železničkog saobraćaja u Srbiji i naglasio da je i u Ruskoj Federaciji poslednjih godina povećano ulaganje u ovaj vid transporta.

Nastavlja se rasprava o amandmanima na budžet

On je naglasio da je za Srbiju značajno što RŽD angažuje veliki broj srpskih kompanija kao podizvođače, jer se time deo novca iz ruskog kredita direktno vraća u srpski budžet.

Foto: Vlada republike Srbije Foto: Vlada republike Srbije

Očekuje se da Protokol o izmenama Sporazuma između Vlade Republike Srbije i Vlade Ruske Federacije o odobrenju državnog izvoznog kredita Vladi Republike Srbije, iz 2013. godine, ruski ministar finansija potpiše u narednih desetak dana.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Ocajno pero

    9. decembar 2016 | 21:50

    Veoma je dobro sto modernizujete pruge, kao i puteve. Mnogi podnistavaju zeleznicu, ali dragi sugradjani tvrdim vam da ce do 2020 nebude li 3 svetskog rata zeleznica biti nosilac transporta i prevoza. Jedino na zeleznicu ne uticu presudno vremenske prilike i neprilike (magla, sneg,kisa,vetar...) vozovi ipak idu. Kod nas to i nije toliko izrazeno, jer su nase pruge u ocajnom stanju. Mi jos uvek koristimo sine koje su prevazidjene. Nase sine nemogu da nose teske terete. "Meke su". Savremena sina je teska 60 i vise kg po duznom metru, a nase 49 i nemoze se postici vece opterecenje od 25 tona po osovini. Drugo draga ministarko sa kojoim voznim sredstvima misle da nastupe nase zeleznice? Znate li da nemamo "mladju" lokomotivu od 37 godina, a to im je rok trajanja. Kola ili vagoni ni jedan nije sposoban da trci brze od 120 km a na vagonima pise 160 km/h i trebalo bi da trce tim brzinama, ali mi nemamo gde i sa cim vucemo i proverimo da li mogu da trce 160km/h. Draga ministarko nema u menadzmentu zeleznice ZELEZNICARA tj.coveka iz struke i ko je ucestvovao direktno u saobracaju. Zelite li poboljsanje zeleznice smenite kompletno rukovodstvo i menjajte zakone o sindikatima, jer sindikati ce sahraniti zeleznicu.

  • MVP

    9. decembar 2016 | 16:58

    Jeli te zvala na slavu Cepurine,a mozda i donese torbe do Ruske ambasade.

  • Milojko

    9. decembar 2016 | 21:52

    Pa zar nisu Kinezi trebali da modernizuju železnicu

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA