Srbiji treba 5.000 vozača SVAKE GODINE, a samo 3 hiljade se školuje

U Srbiji ima 100.000 privrednih vozila, od kojih je 10.000 u međunarodnom prevozu, a za njihovo korišćenje potrebno je 120.000 vozača i još oko 20.000 ljudi koji će vozila održavati

  • 7

Gotovo u svim evropskim državama nedostaje kvalifikovanih vozača. Statistika pokazuje da je, od 36 država, u čak 23 radno mesto vozača među prvih deset koje poslodavci najteže popunjavaju.

GSP Beograd ostaje bez vozača: Odlaze u Sloveniju gde zarađuju i do 2.500 evra

Zbog toga većina evropskih država ima stalno otvorene konkurse za prijem kvalitetnih vozača, koje uveliko koriste i naši državljani jer im se više isplati da voze u bilo kojoj od tih zemalja.

U Srbiji ima 100.000 privrednih vozila, od kojih je 10.000 u međunarodnom prevozu, a za njihovo korišćenje potrebno je 120.000 vozača i još oko 20.000 ljudi koji će vozila održavati.

Naš školski sistem nije prilagođen potrebama privrede i, ako se ovako nastavi, nećemo moći da obezbedimo 140.000 ljudi koji će raditi u transportu putnika, a izvoz zbog nedostatka domaćeg prevoza može poskupeti za 20 odsto, kažu u Privrednoj komori Srbije.

- Srbija mora godišnje da obučava i proizvodi oko 2.000 vozača da bi zadovoljila i međunarodne i domaće prevoznike i autobuse, kako bismo imali bezbedne vozače u svim segmentima - rekao je Dušan Nikolić iz PKS-a.

Foto-ilustracija: Profimedia/Sciencephoto RM

Da bi se ovakava situacija prevazišla, Udružnje prevoznika Međunarodni transport nudi školovanje i prekvalifikaciju vozača sa B na C i D kategoriju, uz obavezu da se uložena sredstva u obuku, koja su oko 1.500 evra, vrate za dve godine.

- Hteli smo da krenemo sa probnom grupom, da prođemo svaki korak. Kada budemo objavili na celoj teritoriji Srbije, mislim da će biti veliki odziv - kaže Aleksandar Spasić iz tog udruženja.

U Srbiji se trenutno za vozače školuje manje od 3.000 učenika, a potrebe su oko 5.000 godišnje.

Doškolovanje košta 1.500 evra, a to je trošak koji većina mladih vozača sebi ne može da priušti, pa je jedini spas da prevoznici koji imaju vozne parkove stipendiraju mlade vozače, jer uskoro neće moći ni da ih pronađu, kažu u Privrednoj Komori Srbije.

Daljinac baner

(Telegraf.rs/RTS)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • qop

    24. oktobar 2017 | 15:49

    kad im date plate kao u svetu mozda ce i ostati ovde da rade

  • ema

    24. oktobar 2017 | 15:22

    Pametni ljudi idu u Sloveniju,Austriju,Nemacku

  • Vozač

    24. oktobar 2017 | 17:15

    Ja bih naj srećniji bio da vozim samo po Srbiji. Povećajte plate gospodo gazde pa ćete imati vozača. Mislite da ce neko da vam vozi medjunarodni transport za 1000 eura mesečno.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA