Srbi svakog dana prelaze preko mostova koji mogu da ih odvedu u sigurnu smrt: Daske pucaju, a točkovi propadaju. Ovo su crne tačke

Zimi je naročito strašno, a nije čudno ni da fale daske na mostu

  • 2

U Srbiji se svakodnevno pređe preko dvadesetak manjih ili većih mostova koji su crne tačke. Iako su pravi biseri graditeljstva i obale povezuju na najnepristupačnijim mestima, zajedničko za sve njih jeste da se veoma loše održavaju i da nisu sasvim bezbedni. Često se ne zna ko je zadužen za popravke i održavanje osetljive konstrukcije.

Već pola veka viseći most preko Velike Morave između Bagrdana na jagodinskoj i Vojske na svilajnačkoj strani, odoleva vremenu i ljudskom nemaru. Vojštani su prinuđeni da ga koriste jer imaju zemlju preko Morave, a i znatno je kraće do većih gradova. Konstrukcija je klimava, kada duva jaka Košava pravi je košmar preći na dugu stranu. Ali prolaze automobili, čak i traktor, mada je zabranjeno.

O visećem mostu na Moravi niko ne brine, a on ponosno opstaje već 6 decenija: Najveća smrt za njega ga bukvalno kida (FOTO)

Nije baš kao u poznatom domaćem filmu, ali ni daleko od toga, jer je potpuno uobičajeno da neka daska pukne i da točak propadne, ali meštani to zamene i idu dalje.

Foto: Tanjug/Dušan Aničić

- Zimi je pogotovo strašno, ali mi se dešavalo da propadnu točkovi, da se daske pomere ili da fali daska. Onda neko uđe da vozi, ja podignem auto na jednu stranu, pa izađemo i tako zakujemo daske - objašnjava vozač Mihajlo Milić.

Otkako je napravljena moćna čelična konstrukcija od 200 metara, nije pošteno ni ofarbana.

- Održavanje je, da ne kažem, ispod svakog nivoa, jako, jako teško. Selo nikad nije imalo posebna sredstva za to, uvek smo morali da idemo sa skupljanjem priloga, sa nekim dobrovoljnim akcijama - objašnjava meštanin Vojske Dragutin Stanojlović.

Na Zapadnoj Moravi u okolini Čačka ima desetak visećih mostova i uglavnom su u očajnom stanju. Grad ima želju da ih popravi, ali je ključno pitanje u čijoj su nadležnosti. Turistička organizacija Čačka uložila je u rekonstrukciju mosta u Ovčar Banji 300.000 dinara, iako nije bila dužna da to čini.

Foto: Tanjug/Dušan Aničić

- Pre pet godina most je bio u jako lošem stanju, bilo je opasno koristiti ga, a ljudi su bili prinuđeni da ga u slučajevima visokog vodostaja koriste. Zbog toga je Turistička organizacija Čačka te godine, iako nije upravljač ovim mostom, izdvojila sredstva i most je na zadovoljstvo građana sređen - kaže Goran Nikolić iz Turističke organizacije Čačka.

Decenije nemara, zub vremena i nabujale reke koje i sada opasno prete, učinile su svoje. Ali to obično brine samo ljude kojima je most preko potreban. Ostali će se pogađati oko nadležnosti.

Daljinac

(Telegraf.rs/RTS)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Ateista

    21. mart 2018 | 11:29

    Svi ovi mostovi su u komunizmu tako loše izrađeni tako da propadaju a ovdašnji i sadašnji nemogu ni da održavaju,šta li je u pitanju bog će ga znati.

  • zlata

    21. mart 2018 | 23:03

    Smeniti odmah tu gologuziju --Predsednike Opstina koji dovode u opasnost zivote gradjana.Za viski i jagnjecu brigadu,starlete,muziku ima para,a da kupe farbu i srede mostove NEMA !Kome trebaju takvi lezilebovici???Oni jos uvek misle da je Tito ziv,i da mase u belim rukavicama sa broda "Galeb"

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA