Da li je već sada moguće registrovati motor na manje od godinu dana?

Oni koji su radili na propisima, očigledno se nisu najbolje pripremili, što nije fer prema vozačima, jer zakon nije donet preko noći

  • 12

Posle višegodišnje borbe, vlasnici motocikala i mopeda napokon mogu da registruju svoja vozila na manje od godinu dana. Ipak, čini se da im ova mogućnost neće doneti posebne olakšice.

Rok važenja tablica produžen je za dve godine, a evo šta da radite ako vam saobraćajna ističe pre tog vremena (VIDEO)

Izmenama Zakona o bezbednosti u saobraćaju omogućena je registracija dvotočkaša na rok manji od godinu dana, minimalno na 30 dana. Kako ljubitelji motocikala nemaju priliku da ih voze od kasne jeseni do ranog proleća, što je minimum četiri meseca, ovu vest dočekali su sa uzbuđenjem, ali će primena u praksi da ih razočara.

Čim su novi propisi stupili na snagu Magazin "SAT" proverio je da li je već sada moguće registrovati motor na tri ili šest meseci i koliko bi ta registracija bila jeftinija od klasične.

Motociklisti razočarani, Foto: Promo

TEHNIČKI PREGLEDI NISU ČULI ZA OVU MOGUĆNOST

Čak dve trećine tehničkih pregleda na čija su vrata zakucali bili su zbunjeni zahtevom za kraći rok registracije, jer za takvu mogućnost uopšte nisu čuli, pa su sve zainteresovane uputili u MUP, jer od njih još nisu dobili nikakav dopis kojim bi to bilo bliže uređeno.

SAT je u MUP-u saznao da postoji problem sa računarskim sistemom koji još ne prepoznaje, a samim tim i ne dozvoljava, štampanje regsitarskih nalepnica na rok manji od jedne godine.

Kako bi onima koji žele ipak omogućili kraću registraciju poslali su dopis u sedište regionalnih saobraćajnih uprava. To znači da vozači iz Beograda idu u Ljermontovljevu, dok vozači iz manjih gradova moraju da odu do većeg u kom se sedište nalazi.

Ni dažbine nisu smanjene, Foto: Telegraf

PLAĆA SE PUN IZNOS TAKSI I DAŽBINA

Najvažnije od svega, oni koji žele da registruju vozilo na kraći rok moraju svejedno da plate pun iznos taksi i dažbina. Sa druge strane, stvarni troškovi, u koje spadaju izrada tablica, nalepnice i nove saobraćajne dozvole moraju se platiti.

Jedina dobra vest je da vlasnici vozila koja su registrovana kraće od godinu dana, tablice ne moraju vratiti dva meseca nakon isteka, već je rok za vraćanje tablica godinu dana. To je i logično, jer ako neko registruje vozilo na nekoliko meseci godišnje, bilo bi bezveze da svaki put plaća nove tablice.

NI POLISE NISU ZNAČAJNO SMANJENE

Ni polise osiguranja nisu umanjene u skladu sa kraćim rokom. Zbog problema sa softverom ni osiguravajuće kuće ne prepoznaju polise kraće od godinu dana, pa to može da se obavi samo u centralama, ali čak ni tamo iznos neće biti onoliki koliko motociklisti očekuju.

Ko želi polisu na pola godine može računati na umanjenje od 20 odsto. Osiguravači objašnjavaju da to što će neko registrovati motocikl na upola manje vremena, ne znači da je i rizik duplo manji.

Oni koji su radili na propisima, očigledno se nisu najbolje pripremili, što nije fer prema vozačima, jer zakon nije donet preko noći, već se o njemu pričalo još od prošle jeseni.

Daljinac

(Telegraf.rs/Magazin SAT)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • BigFoot

    20. april 2018 | 22:20

    Ništa nije postignuto, samo komplikacija oko evidencije.

  • Dare

    20. april 2018 | 22:23

    Auto je potreban,a motor ne..voznja motora je cist hedonizam tako da izvoli plati punu reg.pa vozi kad oces...

  • vozac

    20. april 2018 | 22:30

    Srboljube... nisi svestan svojenesvesti..

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA