Prvi put je otišla na hadžiluk i to joj je promenilo život: Videla je dva miliona ljudi u molitvi, bacanje kamenica na đavola i prinošenje žrtve (FOTO)

Hodočašće je jedna od pet glavnih verskih obaveza islamskih vernika

Muslimani danas proslavljaju Kurban-bajram, dok oko dva miliona muslimanskih hodočasnika sprovodi završne obrede na hodočašću u Saudijskoj Arabiji.

Hodočasnici su se okupili u kompleksu u Mini gde bacaju kamenice na tri stuba, što je simbolično gađanje đavola, prenela je agencija AP.

Taj ritual izvodi se između izlaska i zalaska sunca. Hodočašće je jedna od pet glavnih verskih obaveza islamskih vernika.

Dva miliona muslimana na hodočašću u Meki: Polazak iz Srbije košta 3.600 evra, a evo koliko je ljudi sa Balkana otišlo na hadžiluk (FOTO)

Poslednji dan hodočašća se podudara sa početkom Kurban-bajrama, kada se prinosi žrtva - kurban (najčešće ovan).

Muslimani za praznik kolju stoku i običaj je da meso dele siromašnim vernicima.

Svoje iskustvo sa prošlogodišnjeg hodočašća je jedna vernica podelila za Independent. Tu govori o svojim ličnim impresijama i kako je čitav proces uticao na nju.

Dva miliona vernika boravi u Saudijskoj Arabiji Foto: Tanjug/AP

- Samo se sećam velikog uzbuđenja. Nisam bila sigurna kako treba da se osećam dok sam stajala ispred Kabe. Držala sam supruga za ruku, dok su se ljudi kretali oko nas. Bila sam iznenanađena. Uzimajući u obzir čitavu istoriju na tom mestu, da su tuda koračili mnogi pre mene, bila sam ispunjena radošću i osećanjem mira.

To je bio centar islama, a Kaba je označavala mesto jedinstva za sve muslimane bez obzira na to odakle dolaze i koje su rase.

Osećala sam se neverovatno blagosloveno da budem tu sa 1,5 miliona ljudi. Ovo je bila moja prva poseta Bliskom istoku, pa je temperatura od 44 stepena bila nešto potpuno novo za mene.

Iznenadio me je muslimanski svet oko mene. Neverovatna raznolikost ljudi koji su putovali toliko daleko je bio prizor koji je morao da se vidi.

Mnogi ljudi su hodali satima po vrućini, neki čak bez cipela. Većina je bila starija od nas, a mnogi su po prvi put putovali avionom.

Boravak na planini Arafat Foto: Tanjug/AP

Naše putovanje počelo u Mini u jednom naselju u Meki, gde smo odseli u ogromnim belim šatorima, sa masivnim tepisima u persijskom stilu.

Delila sam prostor sa 70 drugih dama, što je ličilo na kampovanje po velikoj vrućini. Atmosfera je bila prijatna, svi smo delili užinu i priče, ali i brige jer smo daleko od kuće.

Dok sam šetala kroz kamp videla sam mnoštvo drugih ljudi koji su ležali na podu bez očigledne zaštite od sunca.

Kasnije sam saznala da su oni došli bez podrške svoje vlade i bez vodiča i pripadaju kvoti siromašnih. Bilo je ponizno gledati koliko ovo hodočašće njima znači.

Uslovi su bili teški ali smo svi naučili da se prilagodimo i da iskoristimo najbolje za sebe.

Glavni dan tokom hadža je poseta planini Arafat, na mestu gde je poslanik Muhamed držao svoju poslednju propoved.

Svoje vreme provode u molitvi Foto: Tanjug/AP

Videla sam da su muškarci i žene oko mene u dubokoj molitvi, moleći se za bolji svet i za sebe.

U tom trenutku mi već nije bilo dobro - zbog vrućine, previše vode i jer nisam jela dovoljno.

Ali bila sam zahvalna mužu i porodici na ljubavi i pažnji koju su mi pružali. Put na hadž je društveni. Čak iako ste sami neko će vam ponuditi ruku, hladno piće i osmeh.

Posle oporavka odlazimo do Muzbalifaha, to je otvorena lokacija sa prašnjavim površinama. Milioni ljudi spavaju na podu do zalaska sunca. Sećam se da sam bila fascinirana kako su različite delegacije imali odgovarajuće lične karte, zastave i vreće u boji kako se niko ne bi izgubio.

Mnogi ljudi kažu da su tamo lepo spavali, ali ja sam posle toga mnogo više cenila udobnost svoje kuće.

Ovo putovanje menja sve vernike Foto: Tanjug/AP

Tokom poslednjih dana smo otišli do Jamarata. Hodali smo po najtoplijem vremenu, a sunce je pržilo. U našem društvu je bila jedna starija dama u invalidskim kolicama, kojoj je očigledno bilo previše vruće, ali je ostala mirna i rezervisana.

Kada smo započeli dugo putovanje u Saudijsku Arabiju, moj muž i ja nismo došli sa našom grupom. Naišli smo na jednog Britanca koji je dva dana bio zatočen na aerodromu bez ikakvih optužbi, pa je izgubio svoju grupu i propustio let.

Iako je bio uznemiren zbog načina na koji su ga tretirali, on je ipak želeo da nastavi putovanje, pa samo ga poveli sa nama, utešili ga i dali mu čaj.

Meni je ovo putovanje na hadž donelo mnoge istine. Postoji mnogo testova u životu, ali u krajnjoj liniji su naši stavovi i akcije koji će nam pokazati kako da ih rešimo.

Hadž je težak, hadž je moćan, hadž je prava inspiracija, ali je na kraju i velika promena - ističe ova vernica.

(Telegraf.rs)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.