SUPER ZEMLJA: Otkrivena planeta na kojoj je moguć život (FOTO) (VIDEO)

Zvezda klase crvenog patuljka, oko koje se okreće hladan gasoviti džin sličan Jupiteru, ima i jednu planetu u svojoj "zelenoj zoni", odnosno zoni pogodnoj za razvoj života. Ta planeta je pet puta veća od Zemlje i nalazi se na samo 16 svetlosnih godina od nas.

Novootkrivena egzoplaneta nazvana je Gliese 832c, po matičnoj zvezdi, a astronomi pretpostavljaju da možda ima temperature na površini slične onima na Zemlji.

- Ako ta planeta ima atmosferu sličnu Zemljinoj, moguće je da na njoj ima i života, iako bi promene godišnjih doba bile ekstremne - kaže profesor Kris Tini, astronom Univerziteta u Južnom Velsu i koautor članka o otkriću te planete, koji će biti objavljen u žurnalu "Astrophysical Letters".

Zvezda Gliese 832, koja je poznata i kao HD 204961 i LHS 3685, nalazi se u sazvežđu Ždrala, oko 16 svetlosnih godina udaljenom od Zemlje. Ima upola manju masu i prečnik od našeg Sunca.

Indeks sličnosti Gliese 832c egzoplanete sa Zemljom je 0.81, što je uporedivo s egzoplanetima Gliese 667Cc, čiji je indeks 0.84 te Kepler-62e, čiji je indeks 0,83.

Novootkrivena egzoplaneta je treći najveći potencijalni kandidat za novu Zemlju, ali ima jednu bitnu prednost u odnosu na "konkurenciju" – najbliža je Zemlji.

- Taj planetarni sistem može se posmatrati kao minijaturna verzija našeg Sunčevog sistema - istakao je Tini.

(Telegraf.rs / Izvor: sci-news.com)

• marko

1. jul 2014 | 14:20

Svemir je toliko veliki da bi pravo cudo bilo da smo sami u njemu , i naravno da postoje planete na kojima je moguc zivot , zapravo , tamo vec neko zivi ... Nasa galaksija je samo 0.011111 % citavog svemira koji se stalno siri , tako da nema sanse da je Zemlja jedina planeta na kojoj je moguc zivot ..

• Vuk Mujović

1. jul 2014 | 14:26

Veća masa znači i gušću atmosferu a sa ovoliko kratkim orbitalnim periodom to može da učini planetu veoma vrućom i gustom. Zanima me da li je i masa toliko veća od Zemlje kao i zapremina jer bi ovolika razlika u masi proizvela pre super-Veneru nego super-Zemlju. Sve to na stranu, pronalaženje novih egzoplaneta me fascinira i nadam se da ćemo moći da stignemo do njih za mog života.

• Prof.Biologije