ZBOG ČAMCA I VETRA: Svemirski brod za Mars nije poleteo! (VIDEO) (FOTO)

Prve misije sa ljudskom posadom, naravno ako testovi prođu kako treba, planirani su za 2020. godinu. Tada bi Orion trebalo da završi nekoliko letova i sletanja sa posadom na asteroide pre nego što krene na svoj glavni cilj, a to je ljudska rasa na Marsu

Jel vam poznata priča o naseljavanju Marsa? Znate ono gde se prijavila gomila ljudi na put ka crvenoj planeti bez povratka i sve je to organizovano od strane privatne kompanije? Ako niste, sada možete da saznate sve što vas interesuje, a ko zna, možda ste vi sledeći stanovnik ove planete!

E, pa da počnemo. NASA je odlučila da ode korak dalje i da napokon testira njihovu svemirsku letelicu pod imenom Orion, koja bi po nekom planu do 2030. godine trebala da odvede ljude na Mars.

Ovo je istorijski događaj za svemirska istraživanja, i stvarno veliki iskorak u pravljenju tehnologija koje mogu da nas odvedu na druge planete brže, sigurnije, i što je najvažnije - putovanje nije u jednom pravcu.

* Mali dodatak oko lansiranja koje je već nekoliko puta otkazivano *

Odlučeno je da se lansiranje pomeri za sutra (kako su rekli stručnjaci NASA-e u naredna 24h trebalo bi da se ponovi sve) nadamo se da će sve biti kako treba!

15:40 - Zvanično je otkazano testiranje za danas, podaci kada će biti sledeće se i dalje čekaju

14:24 - I četvrto odbrojavanje je zaustavljeno zbog ventila goriva koji nije uspeo da se zatvori.

13:52 - I treće odlaganje lansiranja je u toku, nakon što su naleti vetra opet premašili dozvoljenu granicu. Lansiranje je bilo pokrenuto ali je stalo na oko tri minute do poletanja.

13:41 - Drugo odlaganje je zvučalo malo ozbiljnije primećena je neka greška u sistemu, bez brige ima vremena danas za lansiranje.

13:17 - Dosad su već bila dva odlaganja lansiranja, ali su oba trajala po par minuta. Prva je bila zbog broda koji je ušao u opasnu zonu i trebalo mu je vremena da se pomeri, a druga zbog vetra na površini koji je na trenutak premašio dozvoljene parametre.

Ova letelica će prilikom svog testiranja provesti 4 i po sata na visini od 5.800 kilometara (čisto poređenja radi, "Međunarodna svemirska stanica" obitava na visini od "samo" 330 kilometara, a Feliks Baumgantner je skočio sa visine od 36 kilometara).

- Pogledajte kako je izgleda Feliksov skok iz stratosfere! -

- BIRAĆEMO PLANETU: Mars će uskoro postati naš drugi dom? -

- SRBIN KOJI PUTUJE NA MARS: Evo šta ću raditi na crvenoj planeti! -

Plan je da se testiraju toplotni štitovi dok će kabina biti puna senzora, koji bi trebalo da mere stanje unutar ove letelice. Prilikom povratka Orion će "uleteti" u našu atmosferu sa brzinom od 32.190 kilometara na čas, a nju će zaustaviti 11 specijalnih padobrana pre pada u Tihi okean. Ovo će biti najbrže spuštanje na našu planetu otkako je Apolo završio svoju misiju.

Pored toga, u letelici su svoje mesto našle i razne sitnice, neke bitne, neke manje bitne, kao na primer igračke iz popularne dečije emisije "Ulica Sezam"?! To možemo i da razumemo, NASA želi da ceo taj program približi najmlađima na kojima svet i ostaje, zar ne?

Prve misije sa ljudskom posadom, naravno ako testovi prođu kako treba, su planirane za 2020. godinu. Tada bi Orion trebalo da završi nekoliko letova i sletanja sa posadom na asteroide pre nego što krene na svoj glavni cilj, a to je ljudska rasa na Marsu u narednih 20 godina.

A s obzirom da već ima gomila rovera i da se vrše ubrzana istraživanja, ko zna šta će biti u narednih 10 godina, a kamoli 20. Ostaje nam samo da čekamo i dočekamo. :)

Ovaj događaj možete da pratite i uživo, a to vam toplo preporučujemo jer ovo je istorijski događaj koji će se pamtiti dugo vremena. Ovo je prvi korak ka istraživanju dubokog svemira i može da se vidi kako sve to preživljavaju astronauti.

Striming uživo možete pratiti ispod!

Naravno bilo bi glupo kada bi zaboravili skorašnji VELIKI uspeh ESA (Evropske Svemirske Agencije) u njihovoj 10-godišnjoj misiji gde je sonda “Rozeta” koja je lansirana 2004. godine. Ona je 10 godina jurila kometu 67P Čurjumov-Gerasimenko kako bi na kraju spustila robota sa imenom "File" na nju, što predstavlja neverovatno čovekovo dostignuće u otkrivanju tajni svemira.

Ovaj događaj je i dobio svoj kratki film, koji moramo priznati izgleda mnogo dobro (posebno kada glumi neko iz "Igre Prestola"), pogledajte i sami.

Ako niste ispratili ovaj izvanredan događaj možete pogledati kako je to izgledalo na linkovima ispod.

- PRVI PUT U ISTORIJI ČOVEČANSTVA: Robot uspešno sleteo na kometu! (FOTO) -

- Otkrijte koje je zapravo boje kometa Čurjumov - Gerasimenko o kojoj svi pričaju poslednjih nedelja! -

- DOKAZ: Komete su donele život na Zemlju, sonda File otkrila organske molekule -

- NAJJEZIVIJI ZVUK U SVEMIRU: Poslušajte "pesmu" komete na koju se spustila svemirska sonda (AUDIO) -

• Svemirac

4. decembar 2014 | 09:57

Krecem....vidimo se tamo

• LudiGrk

3. decembar 2014 | 22:26

Jesu oni nemaštoviti ili nesposobni da naprave neki drugi tip letelice? Sve se svodi na jedne te iste tipove iz 60-tih samo što su našminkani.