DA LI SU NAUČNICI PROŠLE NEDELJE ZAISTA PRONAŠLI VANZEMALJCE: Pročitajte sve o događaju koji može da promeni istoriju! (VIDEO)

Fizičar Frimen Dajson pretpostavio je da će civilizacije postati toliko razvijene da će morati svoje energetske potrebe da zadovoljavaju direktno iz matične zvezde, okružujući je potpuno solarnim pločama. Nešto nalik ovome pronađeno je u orbiti zvezde KIC 8462852

Svi svetski mediji su prošle nedelje objavili da postoji mogućnost da su "pronađeni vanzemaljci". Iza ovakvih naslova, kao što to često bude, stoji naučno istraživanje koje može, a ne mora, da znači ono što je servirano čitaocima.

Istina je da su astronomi zaista pronašli nešto dosad neviđeno, čak i bizarno, gledajući kroz teleskop Kepler, "lovca na planete". Oko zvezde nazvane KIC 8462852 kruži nešto ogromno, neobično, a nije planeta. Da pojasnimo, kada planeta prolazi ispred zvezde, ona "priguši" njenu svetlost na nekoliko sati ili dana, a onda nestane. Pa se vrati i učini ovo isto, kad se okrene oko matične zvezde.

Ali svetlost ove zvezde bivala je "prigušena" i po 80 dana u cugu, i to u nepravilnim intervalima. Nikakva planeta ne može to da uradi. Takođe, ni neki oblak prašine ili asteroida. Takvi veliki diskovi javljaju se samo oko mladih zvezda, a KIC 8462852 nije mlada zvezda. Plus, ovaj "svemirski otpad" obično odašilje dodatnu infracrvenu radijaciju, što ovde nije slučaj.

Sve ove podatke, inače, validirao je tim naučnika koji radi na projektu "Kepler", uz uverenje da je teleskop funkcionisao pravilno kad su podaci skupljani.

Koje su još mogućnosti? Recimo, da je reč o kometama koje su uvučene u orbitu oko planete. Ali ne, to je gotovo nemoguće. Uostalom, to nešto što blokira svetlost sa ove zvezde je ogromno. Blokira oko 20 odsto svetlosti, što je, recimo, mnogo više nego što bi blokirala planeta veličine Jupitera.

Foto: Wikipedia

E, a onda je Endrju Siemion, naučnik sa Berklija, došao do "šerlokovskog" zaključka: Možda zvezdu blokira ogromna vanzemaljska struktura, čiji je cilj da skuplja energiju iz tog "sunca"? Nešto nalik ogromnoj lopti sastavljenoj od solarnih ploča?

Moguće je, svakako, ali da li je verovatno?

Koliko znamo, život je možda fenomen koji se u celom Univerzumu javio samo jednom. Isto tako, možda postoje milijarde civilizacija.

Ali recimo da život postoji tamo negde, in a galaxy far, far away, ili nešto bliže, kao u slučaju KIC 8462852. Recimo i da je ta civilizacija gladna za energijom. Opustošili su sopstvenu planetu (kao što mi upravo radimo dok vi čitate ovaj tekst), i sada su prešli na okolinu. Fizičar Frimen Dajson pretpostavio je da će, na kraju, civilizacije postati toliko razvijene da će morati svoje energetske potrebe da zadovoljavaju direktno iz matične zvezde, okružujući je potpuno solarnim pločama. Ova zamišljena megakonstrukcija naziva se od tog vremena "Dajsonova sfera".

Foto: Wikipedia/Arnero

E sad, Dajson je ovo napisao pre skoro 60 godina. I to ne kao pisac naučne fantastike, nego kao naučnik. I pre 60 godina neki naučnici su predviđali da ćemo vanzemaljce prvo pronaći tako što ćemo negde, nekad, videti Dajsonovu sferu.

Pogodite šta: ovo što je "Kepler" video na daljini od 1.480 svetlosnih godina, potpuno, ali potpuno podseća na ono što je Dajson predvideo. Na Dajsonovu sferu.

Siemion i drugi naučnici sa Berklija sada misle da postoji šansa da je ono što nam blokira vidik na KIC 8462582 Dajsonova sfera.

Astrobiolog NASA Kris Mekej na ovo kaže da je "hipoteza intersantna" i da je treba istražiti. Lin Hilenbrabd, astronom sa Kalteka dodaje, ipak, da ovakve neobične tvrdnje zahtevaju i odgovarajuće dokaze.

I šta sad?

Kako bi proverili ovu hipotezu, astronomi će sad "osluškivati" ne bi li našli druge dokaze života oko KIC 8462852. Prijavili su se u red čekanja na džinovski Grin Benk Teleskop u Zapadnoj Virdžiniji. Ako im prijava prođe, sledeće godine usmeriće antenu od 100 metara prema svojoj zvezdi i čekati i češljati radio signale koji dolaze odande.

Ko zna, možda čuju neki vanzemaljski "radio 202"?

Koristeći tehnologiju koja se razvija za "Breaktrough Listen" projekat - investiciju od 100 miliona dolara u korist potrage za vanzemaljcima, oni će radio talase koji dolaze sa KIC 8462852 "razbiti" na mnogo talasnih dužina (nešto nalik onome što se desi kad svetlost prođe kroz prizmu).

U prirodi, elektroni se kreću nasumično, i proizvode gomilu "nabacanih" i isto tako nasumičnih radio talasa. Ali tehnologija proizvodi mnogo energije zbijene u manji raspon frekvencija, i to u malom vremenskom "prozoru". Ako oni naiđu na nešto slično u okolini  - znaćemo da nismo sami.

- Ako čujemo uskotalasne modulirane radio emisije, ne znam postoji li drugo objašnjenje osim inteligentnog života - rekao je Džejson Rajt, astronom sa Pen Stejta.

Ipak, sve ove nade treba uzeti sa rezervom. Na primer, kako sam Siemion kaže, prvi pulsar, otkriven 1961. godine, dobio je dezignaciju LGM-1 (Little green men), jer su svi mislili da je reč o vanzemaljcima koji nam nešto poručuju s drugog kraja svemira. Sad znamo za postojanje 1.800 pulsara, i znamo da iza njih ne stoje bilo kakvi vanzemaljci.

Možda je i sada pronađen neki novi kosmički fenomen koji nema veze sa vanzemaljcima?

Šta vi mislite?

(Telegraf.rs/Izvor: Popular Science)

• Nikola

19. oktobar 2015 | 00:26

Necu da vredjam nikog , ali samo glup čovek moze da misli da smo sami u univerzumu

• Aleksandar

18. oktobar 2015 | 15:01

Ljudi su sami vanzemaljci, sva živa bića su u vidu mikroorganizama došla na zemlju i onda dalje evoluirala.

• blaf

18. oktobar 2015 | 18:44

Ako su kao englezi očekuje se kraj ljudske vrste (indijanci, aboriđžini ....)!