NAUČNICI U EKSTAZI, OTKRIVEN NAJBLIŽI ZVEZDANI KOMŠIJA NALIK ZEMLJI: Ovo je nova planeta za život? (FOTO) (VIDEO)

Nova planeta Proksima B, kruži oko male zvezde nazvane Proksima Kentauri, a ona, iako nevidljiva golim okom, je samo 4,2 svetlosne godine udaljena od Zemlje, što je čini našim najbližim komšijom

Planeta nalik na Zemlju otkrivena je u orbiti zvezde najbliže našem Suncu. Ona je neznatno veća od Zemlje i, poput nje, stenovita je i odgovarajuće je udaljenosti od svoje zvezde da bi tečnost mogla da opstane na površini. Ovo nagoveštava da bi uslovi za život mogli da postoje " u komšiluku".

Nijedna druga planeta nalik na Zemlju van našeg Sunčevog sistema nije tako blizu ljudima i njihovim opservatorijama kao ovaj novi svet.

Zbog ovog otkrića, objavljenog danas u studiji u časopisu Nature, naučnici koriste samo superlative.

- Apsolutno čudesno otkriće - kaže Viktorija Medous sa Univerziteta Vašington. - Ovo će biti najpristupačnija, najbliža naseljiva planeta našem solarnom sistemu.

Prema rečima Rorija Barnsa sa Univerziteta Vašington, svo uzbuđenje je zbog toga što je planeta u orbiti zvezde najbliže našem Suncu.

- Uzbudljivo je kad pomislite da možda prva zvezda do nas ima planetu na kojoj ima života.

Foto: NASA Foto: NASA

Objava je došla posle potrage astronoma širom sveta. Nova planeta Proksima B, kruži oko male zvezde nazvane Proksima Kentauri. Ta zvezda, iako nevidljiva golim okom, je samo 4,2 svetlosne godine udaljena od Zemlje, što je čini našim najbližim zvezdanim komšijom.

Printskrin: Youtube/TED Printskrin: Youtube/TED

Proksima B ima 1,3 puta veću masu od Zemlje, što znači da je slična našoj planeti. Verovatno je stenovita, ali još nije poznato da li na njoj iama vode. Prima oko 70 odsto energije koju Zemlja prima od Sunca. Procenjena ekvatorijalna temperatura je oko minus 40 Celzijusa. Naravno, kažu naučnici, možda i nema atmosferu, preduslov za život.

MARS NAM SE PRIBLIŽAVA: Fenomenalan prizor videćemo i mi GOLIM OKOM (VIDEO)

Da bi utvrdili da li ima organizama na Proksimi B, naučnici moraju da uslikaju samu planetu. Analize bi mogle da otkriju molekule koji bi bili signal da tamo ima života.

Nažalost, nijedan postojeći instrument ne može da slika takve fotografije. Ali na takvoj tehnologiji se trenutno radi, a planeta je dovoljno blizu da bi je, možda, jednog dana "posetili" roboti.

OVAKO IZGLEDA KADA CRNA RUPA GUTA ZVEZDU: Uhvatiće vas jeza kada pogledate ovaj video

Prema rečima Dejvida Armstronga sa Britanskog univerziteta Vorvik, svemirska misija da se dosegnu planete van našeg solarnog sistema neće biti spremna vekovima:

- Ali, prva planeta na koju će biti upućena misija biće Proksima B - predviđa Armstrong.

(Telegraf.rs / Izvor: usatoday.com)

• Bojana

24. avgust 2016 | 22:43

Toliko je blizu a tek sad je otkrili?!

• Klovn

24. avgust 2016 | 22:51

Cak i da je ista ko zemlja i da tamo ima zivota cak i da sam posiso svu pamet ovog sveta ako ljubavi nemam niko sam i nusta

• NIGHTRAIN

24. avgust 2016 | 21:25

Samo daju filmove kompjuterski uradjene.snimili planetu slicnu zemlji toliko daleko a ne mogu da snime celu zemlju u 2016 god.bili na mesecu kad su kompjuteri bili slabiji od I phone 1 a sad ne mogu.sve je to laz.