Evo gde bi stopala, ruke i glava trebalo da vam budu za najbezbedniji položaj u vožnji

Pravila za sigurniju vožnju koja svaki vozač treba da ispoštuje

Foto: Pixabay.com

Optimalan položaj vožnje postaraće se da vam put bude udobniji, ali će vas sačuvati i od ozbiljnijih povreda u slučaju sudara.

Pogledajte osnovna pravila koja se tiču pravilnog vozačkog položaja.

Stopala

Foto: PIxabay.com

Desna peta bi trebalo da bude smeštena na pod auta između gasa i kočnice. Stopalo bi trebalo komotno da se prebacuje između pedala bez dizanja sa poda.

Leva peta bi trebalo bude udobno smeštena na posebno odmorište sa leve strane i tu bi trebalo da bude sve vreme, sem kada koristite kvačilo.

Noge i leđa

Kolena bi trebalo da budu blago savijena, ne samo zbog udobnosti, već i zbog toga što tkao pomažu telu da bolje apsorbuje drmusanje auta prilikom prelaska preko rupa.

Leđa bi trebalo da budu ušuškana u dno sedišta kako bi zadnji deo kičme imao podršku.

Pomerite sedište napred, ili nazad, kkao biste se postarali da niste predaleko od papučica i volana.

Volan

Foto: Pixabay.com

Većina modernih automobila ima brojna podešavanja volana, što je veoma važno zbog vazdušnih jastuka.

Volan bi trebalo da bude spušten dole što je više moguće, a da pritom ne blokira vaš pogled na instrument tablu.

Idealno bi trebalo da gleda ka vašim grudima, a ne ka licu, a razdaljina od vas i sredine volana bi trebalo da iznosi otprilike kao jedna A4 stranica.

Bliže od toga, rizikujete povrede prilikom aktivacije vazudšnog jastuka u slučaju nesreće.

Kada završite sa svim podešavanjima, spustite oba zgloba na vrh volana. Ruke bi trebalo da budu potpuno prave.

To vam dozvoljava da ruke budu malo savijene kada ih vratite u normalan položaj držanja volana.

Podrška za glavu

Držači za glavu na sedištima su tu kako bi pružila podršku u slučaju naglog udara i smanjili povrede vrata

Sredina odmorišta bi trebalo da bude naslonjena na zaobljeni deo lobanje gde se spaja sa kičmenim stubom.

(Telegraf.rs)