
Nekada su vredeli više od Forda i BMW-a, a onda su krenuli skandali: Kako je propao ovaj proizvođač automobila
Na svom vrhuncu, novi proizvođač automobila je bio procenjen na više od 85 milijardi dolara. U avgustu prošle godine Vinfast je vredeo više od Forda, General Motorsa i BMW-a, ali za razliku od ostalih marki u prvih deset, Vinfast ima mizernu prodaju.
Uz to, iskustva u vožnji s prvim modelom, VF8, takođe su se pokazala razočaravajućima. Uprkos tome, deonice su u avgustu porasle s početne cene od 10 dolara na više od 82 dolara po deonici. Ali ubrzo je cena pala i sada deonica vredi manje od 3 dolara.
Ranije ovog meseca, dva advokatska društva su najavila tužbu u kojoj se navodi da je Vinfast davao lažne izjave o poslovnim rezultatima i uspesima prilikom izdavanja deonica. Govoreći za Charlotte News & Observer, Vinfastov portaparol je nazvao te tvrdnje kao neosnovane.
"Vinfast se pridržavao najviših etičkih standarda i dosledno se pridržavao svih zakona i propisa na tržištima na kojima posluje. Nećemo dalje komentarisati ovu stvar", rekao je on.
Vinfast je inače u aprilu ove godine u Evropi cenu svog SUV-a VF8 s najvećom baterijom iznenada spustio s više od 74.000 na 59.790 evra, što su velikim negodovanjem ispratili kupci koji su vozila nabavili po višoj ceni, navodi Revija HAK.
U Sjedinjenim Američka Državama novinari su kritikovali Vinfast VF8. Pokazalo se da je podvozje nedorađeno, da postoje sistemi koji nisu ispravno povezani, a čuju se i razni neželjeni zvukovi.
Marka je 2022. prodala manje od osam hiljada automobila i pretrpela gubitak od 2,1 milijarde dolara. Prošle godine je taj broj porastao na 34.855, ali to je još uvek daleko ispod cilja.
(Telegraf.rs)
Video: HONOR 400 je telefon koji nudi nešto što za ovu cenu nećete videti nigde
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Myk
Ford I BMW ne bi nikad smeli da se stave ni u istu rečenicu.
Podelite komentar