Stručnjak otkrio: Ako vidite cisternu na pumpi, ne sipajte gorivo: 2 greške uništavaju motor, a svi ih prave

N. M.
Vreme čitanja: oko 2 min.
Foto: Shutterstock

Sipanje goriva deluje kao jednostavna rutina, ali mali propusti mogu napraviti ozbiljnu štetu vašem vozilu i novčaniku. Auto-stručnjak otkriva kako većina vozača u Srbiji pravi dve kobne greške koje značajno skraćuju životni vek motora.

Ne postoji vozač koji barem jednom nedeljno ne poseti benzinsku pumpu, a ipak većina nas ne zna da pravilno sipa gorivo. Popularan auto-ekspert na TikToku, Čekvanlaosi, nedavno je podelio dva ključna saveta koji mogu produžiti vek trajanja motora i uštedeti hiljade evra na nepotrebnim popravkama.

Prva greška koju mnogi vozači prave je sipanje goriva odmah nakon što je cisterna dopunila rezervoare na benzinskoj stanici. Ovaj naizgled bezazlen trenutak može doneti ozbiljne probleme vašem vozilu jer se prilikom dopunjavanja staničnih rezervoara podižu nečistoće sa dna.

"Kada sipa gorivo, većina vozača ne razmišlja o stanju rezervoara na benzinskoj pumpi. Talog i voda koji se akumuliraju na dnu mogu završiti u vašem automobilu ako sipate odmah nakon dopunjavanja," objašnjava stručnjak.

Znaci upozorenja koje ignorišemo na benzinskim pumpama

Iako moderne pumpe imaju filtere koji delimično rešavaju ovaj problem, oni ne mogu uhvatiti sve nečistoće. Čestice taloga mogu proći kroz sistem za gorivo i oštetiti osetljive delove motora, što na duži rok može dovesti do skupih kvarova.

Druga ključna greška je pokušaj da se u rezervoar ubaci "još malo" goriva nakon što pištolj za punjenje automatski klikne i zaustavi protok.

"Kada pumpa automatski prekine punjenje, to nije slučajno. To je sigurnosni mehanizam dizajniran da zaštiti vaš automobil", naglašava Čekvanlaosi.

Sistem za automatsko zaustavljanje funkcioniše zahvaljujući maloj cevi sa rupom na kraju koja detektuje kada je rezervoar pun. Kada gorivo dostigne tu tačku, pumpa se automatski zaustavlja. Forsiranje dodatnog goriva nakon klika može oštetiti EVAP sistem vozila (sistem za kontrolu isparavanja), što direktno utiče na potrošnju goriva i emisiju štetnih gasova.

Ako nastavite da punite nakon prvog klika, rizikujete da tečno gorivo uđe u ventilacioni sistem umesto vazduha, što može dovesti do ozbiljnih problema i skupih popravki.

Ovih nekoliko sekundi strpljenja na benzinskoj pumpi može vam uštedeti hiljade evra na dugoročnim popravkama i produžiti životni vek vašeg vozila.

(Telegraf.rs)