Gigantski displej na dodir od 38 inča nagoveštava auto trendove koji dolaze

Digitalni displeji postaju sve zastupljeniji i zauzimaju sve više prostora u enterijerima novih automobila, najnoviji primer tog trenda je Cadillac Escalade za 2021. godinu

Foto: Printscreen: Youtube / Auto INTERIOR

Od kada je proizvođač električnih automobila Tesla popularizovao ideju pretvaranja komandne table automobila u gigantski ekran na dodir, ovakvi digitalni displeji postaju sve zastupljeniji u enterijerima novih modela vozila, a uz to zauzimaju i sve više prostora. Proizvođači prilagođavaju veličinu, oblik i lokaciju ovih ekrana kako bi svoju ponudu diferencirali od konkurencije, a najnoviji primer u prihvatanju ovog trenda je Cadillac Escalade za 2021. godinu.

Kada je američki proizvođač u decembru prošle godine objavio nekoliko fotografija unutrašnjosti svog novog robusnog terenca, mnogima je zapao za oko i podatak da će komandni displej imati dijagonalu od čitavih 38 inča.

Foto: Cadillac

Da ekran dijagonale od gotovo jednog metra dužine deluje preambiciozno, ispostavilo je kao opravdana sumnja, kada je Cadillac objavio novu seriju fotografija i dodatno pojasnio koncept komandne table terenca Escalade.

Naime, zaobljeni stakleni paneli, postavljeni jedan iza drugog, predstavljaju instrument tablu, smeštenu u zaleđu volana, a ujedno i komandnu tablu vozila kroz proširenje ka sredini kabine, tako da u zbiru daju površinu ekrana čija je dijagonala 38 inča.

Za vozača svakako najbitniji ekran jeste onaj smešten odmah iza volana koji prikazuje brzinu kretanja, obrtaje motora, stanje goriva, a koji kod modela Escalade meri 14,2 inča u dijagonali. Pored tih osnovnih funkcija, ovaj pametni ekran može da se podešava i prilagođava, pa tako vozač može da izabere da prati mapu puta ispred sebe, „noćni režim“ u kojem se aktivira infracrvena kamera, kao i uvećan prikaz putanje kretanja na kameri uživo.

U pozadini ovog ekrana koji ima ulogu instrument table, a sa njegove leve strane, smešten je manji, 7,2 inča po dijagonali dug displej na kojem se očitavaju informacije o prosečnoj potrošnji goriva tokom puta, preostaloj raspoloživoj  kilometraži za prelaženje, temperaturi vazduha.

Desno od instrument table, takođe u njenoj pozadini, smešten je i najveći, „infotainment“ displej, dijagonale 16,9 inča. Izuzimajući unikatni dizajn, koji uključuje zaobljeni OLED ekran kao deo trodelne displej strukture, u osnovi, ovo je uobičajena komandna tabla osetljiva na dodir, koja vozaču pruža mogućnost odabira različitih medija, informacija ili podešavanja.

Sa jedne strane, proizvođači automobila se utrkuju u tome ko će postaviti veći i medijskim sadržajima bogatiji displej u kabinu vozila, te tako kineski proizvođač električnih vozila „Byton“ kupcima obećava displej pogodan za gledanje filmova, konferencijske pozive, kao i Power Point prezentacije, što predstavlja isplativ biznis jer se kupcima automobila nude i različite usluge koje se posredstvom tih ekrana isporučuju, sa druge strane otvara se pitanje bezbednosti putnika u vozilu dok su ti uređaji aktivirani, navodi The Verge.

Foto: Cadillac

Postoji opšta zabrinutost u vezi sa tim koliko ovo povećava mentalnu opterećenost vozača. Međutim, kako je Escalade postao pun ekrana, izgleda da je suvišno pitati se i dalje da li je ovo budućnost enterijera u automobilima. Umesto toga, mogla bi da se postave pitanja proizvođačima automobila, na koji način ograničavaju odvraćanje pažnje i da li se i čega odričemo da bi komandne table na automobilima bile pretvorene u džinovske „smartphone“ uređaje.

(Telegraf.rs/T.T.)