"Puca" na nemačku trojku: Ovo je novi DS 9, Citroenova "ajkula" za 21. vek

Citroenov luksuzni ogranak DS predstavio je limuzinu D segmenta pod imenom DS 9, koja će svoj prvi javni nastup imati na Salonu automobila u Ženevi

Foto: DS

Luksuzni ogranak Citroena, brend DS, postoji skoro čitavu deceniju, ali nažalost, u Evropi nije toliko prisutan budući da je dobar deo aktuelne ponude, pre svega, krosoveri 3 i 7 Crossback, namenjen rastućem kineskom tržištu.

Ako je verovati francuskom koncernu PSA, ovaj put, novi model – luksuzna limuzina pod imenom DS 9, jeste da će biti proizvođena u Kini, ali će se odatle distribuirati i na druga tržišta, širom sveta, tako da postoji realna mogućnost da DS 9 stigne i u Evropu.

Foto: DS

U pitanju je automobil na EMP2 platformi koju koristi i Peugeot 508, što će reći da se radi o automobilu D segmenta, koji „puca“ pre svega na veliku nemačku trojku u premijum klasi.

Foto: DS

DS 9 je dugačak nešto manje od pet metara (4,93 m), širok 1,85 m dok mu je međuosovinsko rastojanje jednako impresivno i iznosi 2,9 metara. U poređenju, recimo, sa Audijem A4, na kojeg donekle podseća, DS 9 je za 200 mm duži i sa 80 mm većim međuosovinskim rastojanjem.

Foto: DS

Kako je navedeno, automobil će imati četiri različite pogonske jedinice – jednog turbo benzinca i tri plug-in hibrida E-TENSE. Osnovni hibridni model stizaće sa 1,6-litarskim turbo benzincem i elektromotorom, ukupne snage 225 „konja“ koji pokreću prednje točkove.

Foto: DS

Srednji paket podrazumeva isti ovaj koncept, ali sa ukupnom snagom od 250 „konja“, dok je najsnažniji hibrid opremljen i elektromotorom koji pokreće zadnje točkove. Njegova ukupna snaga iznosi oko 360 „konja“.

Foto: DS

Pored hibrida, DS 9 će stizati i samo sa 1.6 PureTech turbo benzincem, koji će oslobađati 225 KS, a kako je najavljeno, u ponudi neće biti dizela. Uz sve modele isporučuje se 8-stepeni automatski menjač.

Foto: DS

Interesantno je i to da pored MacPherson oslanjanja napred, svi hibridni modeli imaju dvostruka poprečna ramena pozadi dok osnovna verzija, koju pokreće samo benzinskm motor, stiže sa torzionom osovinom.

Više informacija o novom modelu iz PSA grupacije, uključujući i cenu, biće poznato tokom Salona automobila u Ženevi.

(Telegraf.rs/TopSpeed)