Ovo bi trebalo da znate pre nego što se odlučite za kupovinu električnog trotineta

I pored toga što deluju kao idealno prevozno sredstvo, u slučaju električnih trotineta postoje odeđeni problemi i nedorečenosti...

Foto: Shutterstock

Električni trotineti su, iz dana u dan, sve popularniji širom sveta, što i ne treba da čudi budući da predstavljaju relativno jeftino i jednostavno prevozno sredstvo. A to je pogotovo zgodno u ovom trenutku, budući da je napolju lepo vreme, kao i da mnogi izbegavaju javni prevoz zbog korona virusa.

Sve to su razlozi zbog kojih brojni zagovornici trotineta tvrde da oni imaju najveći potencijal da naprave revoluciju kada je prevoz u urbanim sredinama u pitanju i da tako doprinesu borbi protiv zagađenja vazduha.

I pored toga što deluju kao skoro pa idealno prevozno sredstvo, u slučaju električnih trotineta postoje određeni problemi i nedorečenosti, koji se najviše tiču činjenice da brojne stvari u vezi sa njima nisu zakonom regulisane.

Najveći problem je to što su nečujni, a brzina koju su u stanju da dostignu nimalo nije bezazlena. U većini zemalja još uvek ne postoje odredbe koje regulišu brzinu kretanja trotineta koja, u zavisnosti od modela i snage, iznosi između 15 i 25 kilometara na čas.

To možda i nisu velike brzine za autombil, ali kada se trotinet njima kreće po trotoaru ili biciklističkoj stazi to već postaje problem.

U pogodnosti trotineta svakako spadaju to što se njihove baterije pune na kućnu utičnicu, što su dobro izolovane pa im vožnja po vlažnom i kišnom vrmenu ne predstavlja problem, a ponajviše to što predstavljaju vrlo jednostavan način za brzo prelaženje kraćih destinacija.

Međutim, kako još uvek nisu zakonski regulisni, njihovi "vozači" nisu u obavezi da nose zaštitnu opremu, niti fluorescentne prsluke, kako bi bili uočljiviji. Iz istog razloga, budući da su trotineti na ulicama različiti, neki imaju svetlosnu I zvučnu signalizaciju, dok drugi nemaju ništa od toga.

Iako je u Srbiji već bilo najavljivano da će se novim Zakonom o bezbednosti saobraćaja, ili izmenama postojećeg, trotineti početi da se tretiraju kao prevozna sredstva čija će upotreba tako postati zakonski regulsana, do toga još uvek nije došlo.

Foto: Shutterstock

Donošenje novog Zakona, i odredbi koje će konačno početi da regulišu upotrebu tortineta, sasvim sigurno je odloženo usled epidemije korona virusa i nedavnih parlametarnih izbora.

Ono što je za sada poznato da će, kada propisi budu doneti, "trotinetisti" biti u obavezi da imaju zvonce, bela svetla napred i crvena pozadi, da njihovi trotineti moraju da imaju kočioni sistem, a oni da nose kacige.

Zakonom bi, takođe, trebalo da se propiše i kuda električni trotineti smeju da se voze i ko može da ih vozi. A upravo to može da bude problematično, zbog toga što oni na trotoaru predtavljaju opsanodt za pešake, dok biciklisti baš i ne vole da ih vide na biciklističkim stazama, pošto su tamo često brži od njih.

Sve su ovo, međutim, pitanje kojima se bave druge države Evrope, jer i u dobrom delu njih električni trotineti još uvek nisu u potpunosti zakonski regulisani.

(Telegraf.rs/MBJ)