Novi Euro 7 standard definitivno "zabija nož u leđa" benzincima i dizelašima već 2025?

Da bi se ispunili ekološki ciljevi zacratni u Pariskom sporazumu o klimatskim promenama, EU namerava još više da pooštri granične vrednosti emisije ugljen-dioksida (CO2), azotnih oksida i drugih izduvnih gasova

Foto: Shutterstock

Evropska automobilska industrija će možda biti prinuđena da potpuno obustavi proizvodnju automobila koje pokreću motori sa unutrašnjim sagorevanjem (SUS) već za pet godina, ukoliko ograničenja emisija izduvnih gasova koja nameće Evropska unija, u narednom periodu, budu previše stroga.

Predsednica Nemačkog udruženja proizvođača autombila (VDA) Hldegard Miler smatra da bi uvođenje planiranog standarda Euro 7 u praksi predstavljalo zabranu automobila sa SUS motorima već od 2025. godine.

Da bi se ispunili ekološki ciljevi zacratni u Pariskom sporazumu o klimatskim promenama, EU namerava još više da pooštri granične vrednosti emisije ugljen-dioksida (CO2), azotnih oksida i drugih izduvnih gasova.

Ovde je, međutim, sve još uvek velika nepoznanica, budući da na osnovu studije Evropske komisije koja treba da odredi nove granične vrednosti, odnosno nove norme Euro 7 standarda, još uve ništa nije konačno odlučeno.

Dostupne informacije, međutim, sugerišu da će budući propisi, u nekim slučajevima, biti dosta stroži u odnosu na pravila aktuelnog Euro 6 standarda.

Evropska unija bi, najverovatnije, do kraja ove godine trebalo da objavi specifikacije novog Euro 7 standarda, kada će ova situacije, ali i sudbina dalje proizvodenje benzinaca i dizelaša, postati jasnije.

(Telegraf.rs)