≫ 

Novi Euro 7 standard definitivno "zabija nož u leđa" benzincima i dizelašima već 2025?

 ≫ 

Da bi se ispunili ekološki ciljevi zacratni u Pariskom sporazumu o klimatskim promenama, EU namerava još više da pooštri granične vrednosti emisije ugljen-dioksida (CO2), azotnih oksida i drugih izduvnih gasova

Komentari

  • Boki

    19. novembar 2020 | 19:52

    Mislim da stroge regulative oko upotrebe fosilnih goriva nisu zbog ekologije već tu stoji politička pozadina. Glavni izvori nafte su na istoku, Rusija živi od izvoza nafte i gasa. Ako se ukine njihova upotreba istok će baciti na kolena. Jer ako ćemo se brinuti o emisiji gasova, prvo teba zabraniti toplane na ugalj, termoelektrane i ložišta u domaćinstvima. Regulative oko izdivnih gasova automobila već su dovoljno stroge. Kada bi svi automobil zadovoljavali Euro 6 norme već bi zagađenje od strane saobraćaja bilo svedeno na minimum.

    • 20. novembar 2020 | 05:55

      Elektro-vozač

      @Boki

      1. Daleko više politike ima oko fosilnih goriva. 2. Ekologija apsolutno jeste ogroman činilac ovde - i zemlje/države sa izvorima nafte rade isto (npr. Norveška, Kanada). 3. Što se nas tiče (Srbija), i nama bi bilo bolje da ne zavisimo od nafte. 4. Termoelektrane *jesu* prljave ali su čistije od fosilnih automobila i daju se zameniti. I treba ih zameniti. Ali to ne znači da ostale stvari mogu da čekaju. Ne mogu. Sve zagađivače treba "rešiti" a ne igrati igre i apsolutno nepotrebno dozvoljavati drugima da nastavljaju. 5. Euro 6 nije ni približno dovoljan. Verovatno ignorišeš razna zagađenja.

  • Lala od Banata

    18. novembar 2020 | 20:50

    Samo se jedna stvar previdja: Koliko ljudi radi na proizvodnji klasičnih automobila i koliko delova ima običan auto ? Polovina Nemačke industrije je auto industrija i sada sve to da ode u Kinu ???

    • 18. novembar 2020 | 22:01

      Elektro-vozač

      @Lala od Banata

      A ko smo mi da štitimo nemačku radnu snagu na pogrešnim poslovima? Zašto da ne uzmemo deo kolača za sebe sada kad imamo šanse?

  • Ivan

    18. novembar 2020 | 15:06

    Mozda to u Srbiji krene 2125..

  • todor

    18. novembar 2020 | 14:34

    Ma koji crni ev 7 standard,bice njima kako kazu kompanije,prvo kompanije im finansiraju kampanje tako da moraju misevi da slusaju! A ,ovo je samo trabunjanje za raju!

    • 18. novembar 2020 | 15:58

      Elektro-vozač

      @todor

      Naftaški kartel i njihovo reketiranje polako gube snagu jer se narod osvešćuje i neće više da plaća više da se truje nego da uživa sa boljim proizvodima.

    • 18. novembar 2020 | 18:04

      Crni

      @todor

      Elektro vozač, procitaj ponesto ozbiljno ili skoci do etf ili masinca da ti objasne koliko ti je glup komentar posebno za benzince i tng, novi dizeli su na nivou elektromobilatj kolicina cadji iz elektrane da bi napunio baterije za isti predjeni put kao dizeli samo sto ne zagadjuje tu gde si vec vise desetina ili stotina km pa ne vidis. Baterije su poseban problem, verovatno i mnogo veci od svega ostalog

    • 18. novembar 2020 | 20:16

      Elektro-vozač

      @todor

      @Crni: Nisi u pravu. U idealnom slučaju benzinski ili dizel generatori mogu biti čistiji od prljavih termoelektrana po učinku. Međutim više stvari preskačeš kao i naftaški kartel. 1. Automobilski fosilni motori nisu ni približno efikasni kao idealni fosilni generatori. 2. Automobili ni približno ne koriste svoje fosilne motore sa maksimalnom efikasnošću kao što to generatori mogu (to bi podrazumevalo konstantan idealan stepen prenosa i idealnilu brzinu, bez ubrzavanja i usporanja, što nije realno za kola). 3. Termoelektrane isto mogu biti očišćene i čistije. 4. Nisu sve elektrane termo i sve više imamo čistih izvora, a možemo i sami da ih posedujemo. 5. To na šta ti aludiraš sam ja već uključio i naftaški kartel voli da naziva "produženi auspuh" (ili slično). Taj produženi auspuh imaju i fosilni automobili - proizvodnja, prevoz i prodaja goriva takođe troši energiju i zagađuje. I bez živog sveta od čijih se tečnih leševa gorivo pravi, samo ta energija i zagađenje su jednaki onom iz "produženog auspuha" električnih kola. Upotreba tog goriva je samo dodatno zagađenje. Što se fakulteta tiče ja sam svoje studije davno odradio i svoje znanje održavam. Savetujem tebi da posetiš ETF i mašinski te sa pitaš ista ta pitanja. Ja mogu da pomognem da nešto ne zaboravite. Nemam nikakvih problema sa prihvatanjem svih zagađenja od proizvodnje električnih kola do otpada i reciklaže.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA