Zapremina prtljažnika može da bude i do 300 litara manja od one koju je naveo proizvođač

Razlike u veličini "gepeka" opadaju sa klasama automobila i prilično su manje kod modela iz jeftinijih segmenata

Foto: Škoda

Gotovo da ne postoji deo automobila ili saobraćajna situacija u kojoj se četvorotočkaš može naći, a da nemački autoklub ADAC o tome nije sproveo istraživanje ili ne na neki drugi način nije "pozabavio" time.

Tako se ovoga puta, na "dnevnom redu" našla veličina prtljažnog prostora. U velikom istaživanju koje su sproveli na tu temu, stručnjaci ADAC-a su došli do zaključka da proizvođači automobila nepravilno označavaju veličinu njihovih prtljažnika.

Ekstreman primer toga je minivan Volkswagen Sharan, čiji je "gepek", ni manje, ni više, nego - 325 litara manji od navedenog. Tako je VW za Sharana deklarisao kapacitet prtljažnika od 955 litara, dok su merenja ADAC-a pokazala zapreminu od "samo" 630 litara.

VW Sharan / Foto: Volkswagen

Sličnih primera ima i kod drugih proizvođača. Tako kod Volvoa XC90, između zvaničnih specifikacija proizvođača i stanja u praksi postoji razlika od više od 240 litara.

Takve razlike u zapremini prtljažnika, međutim, opadaju sa klasama automobila, i prilično su manje kod modela iz jeftinijih segmenata. Tako je, na primer, prtljažnik popularnog terenca Dacia Duster za samo četiri litra manji od deklarisanog.

Foto: Dacia

U ADAC-u tvrde da ovo je preterivanje u veličini uglavnom karakteristično za skuplje modele, kod kojih proizvođači automobila velikodušno zaokružuju zapreminu prtljažnika. Te razlike su manje kod kompaktnijih automobila ili kod limuzina, nego kod SUV modela i monovolumena (karavan, minivan, kombi).

Najmanji modeli automobila, kakav je Toyota Aygo, ponekada imaju i veći prtljažnik nego što je to odredio proizvođač.

Toyota Aygo / Foto: Toyota

Velike razlike između zvaničnih podataka proizvođača i merenja do kojih je ADAC došao posledica su činjenice da neki proizvođači, na primer, u zapreminu "gepeka" uračunavaju i veličinu prostora za rezervni točak.

Zato se kupcima kojima je potreban prtljažnik velike zapremine preporučuje da podatke proizvođača shvataju samo kao okvirne smernice, a da automobil biraju na osnovu (procene ili meranja) toga da li veći predmeti, koje nameravaju da prevoze (npr. kolica za bebe ili bicikl) mogu da se smeste u prtljažnik.

(Telegraf.rs)