Legenda devedesetih - naslednik na testu Telegrafa! Ima li Frontere u Fronteri?!

   
Čitanje: oko 5 min.
  • 0

Legende devedesetih ne bi to bile bez Frontere. Ljubav prema "munji", u SFRJ rasla je kroz decenije, a fanovi su 1991. dočekali najveći Opel! Na pogled opasan, robustan, s natpisom 4x4, to je bio srpski san. I danas ga pamte, a postoje i očuvani primerci. Međutim, zbog nepouzdanosti i čestih kvarova, Frontera je ubrzo iščezla sa tržišta, a proizvodnja je obustavljena.

Ipak, nekoliko decenija kasnije, čuveno ime je oživljeno. Ima li Frontere u Fronteri?! Nema, da odmah razjasnimo.

Opel, Opel Frontera, test Opel Frontera, Opel Frontera 2025, Foto: Telegraf

Frontera se vratila – kao naslednik Crosslanda, ali šarm originala, pogon na sve točkove, dizel motor... toga više nema. Ovo je sada mali SUV, dizajniran sa čistim linijama, bez preteranih egzibicija. Umesto nafte, ponuda motora se sastoji od dva blaga hibridna benzinska agregata, a dostupan je i električni model.

Šta je novo

Tražimo paralelu sa devedesetim, ali ne možemo da je nađemo. Prednja maska nove Frontere je, u već čuvenom Opel Vizor stilu, koji je udahnuo vazduh novoj generaciji "munje" sa modelom Astra. Dakle debela crna linija, LED farovi i klasična hauba. Zadnja, "tomahavk" LED svetla i male površine po obliku blago podsećaju na čuvenog "oca" iz 1991. Sve zajedno, naslednik se odlično uklapa u 2025. godinu. Definitivno, harizma prvog modela neće biti dostignuta.

Opel, Opel Frontera, test Opel Frontera, Opel Frontera 2025, Foto: Telegraf

Sada Opel Frontera ima smisla kao višenamenski radnik, jer je veoma praktičan, a i ne preterano skup. Sa samo 1,2 litra zapremine, motori su prilično snažni. U ponudi su dve opcije, obe 1,2-litarske. Reč je trocilindričnim blagim hibridnim benzinskim agregatima: jedan proizvodi 99 KS, a drugi 136 KS. Oba dolaze sa šestostepenim automatskim menjačem.

Čak i u blažoj verziji, Frontera je dovoljno živahna – od 0 do 100 km/h ubrzava se za 11 sekundi. Ipak, na testu Telegrafa je jedinica od 136 KS - od 0 do 100 km/h za 9,0 sekundi. To već ima smisla.

Opel, Opel Frontera, test Opel Frontera, Opel Frontera 2025, Foto: Telegraf

Poznat agregat

Motor od 1,2 litra sa hibridnom asistencijom poznat je iz drugih modela Opel i Stelantis grupe. Iako se reklamira kao 48-voltni hibrid, Opel insistsira da nije u pitanju blagi hibrid, jer umesto integrisanog startera-generatora, Fronterin hibridni sistem je baziran na elektromotoru od 21 kW, integrisanom u šestostepeni automatski menjač sa dvostrukim kvačilom. Pogon je na prednje točkove, bez trenutnih planova za stvaranje verzije sa pogonom na sva četiri točka.

Ali to nije sve, jer je za svaku pohvalu niska potrošnja. Iako nema preteran električni domet, u gradu nam je, bez "milovanja" gasa, trošio tek oko 6,6 litara. S druge strane, asistencija struje je uvek prisutna. Čim odvojimo nogu od pedale, benzinski motor se odmah isključuje. Za pohvalu je i to što ceo proces možemo pratiti na displeju raspodele energije.

Opel, Opel Frontera, test Opel Frontera, Opel Frontera 2025, Foto: Telegraf

Dinamički, Frontera ima bezbednu količinu prianjanja, mada ne nudi direktno sportsko upravljanje. Kočnice su čvrste, a kontrola karoserije je, u najboljem slučaju, prosečna za mali SUV. Nemački je podešen, što znači da tvrdo gazi ležeće policajce i izbočine. S druge strane, dobitak je u stabilnosti, pa se u krivinama Frontera ponaša predvidivo i sigurno.

Sportski enterijer

Pred vozačem je volan sa zaravnjenim vrhom i donjim delom. Vozačev displej je na tradicionalnom mestu iza volana, a ne iznad, kao u srodnom Citroenu C3. Tu je i veći, centralno podešeni 10-inčni ekran. Ipak, sa belom debelom linijom, koja prožima crna sedišta, sa dva displeja na centralnoj konzoli, stvara veoma prijatan i moderan enterijer.

Opel, Opel Frontera, test Opel Frontera, Opel Frontera 2025, Foto: Telegraf

Postoji širok opseg podešavanja vozačevog sedišta, tako da je lako udobno se smestiti. Naša jedina zamerka je da nije idealno za više vozače, jer nema mnogo dosega volana što se više pomerate unazad. S druge strane, Frontera ima iznenađujuće mnogo mesta u drugom redu sedišta. Mali motor je spretno spakovan pod prednji poklopac, pa je pozadi ostalo pregršt prostora. Tu je i podesivi pod prtljažnika po visini, koji se može koristiti za stvaranje potpuno ravnog poda i uklanjanje bilo kakve ivice za teret. Alternativno, može se spustiti u prostor za rezervni točak (nema rezervnog točka) kako bi se sprečilo otkotrljavanje predmeta iz prtljažnika kada se parkira na uzbrdici. Sveukupno, veoma dobro za automobil dužine 4.395 mm.

Opel, Opel Frontera, test Opel Frontera, Opel Frontera 2025, Foto: Telegraf

Jedan od glavnih razloga zašto ljudi vole SUV vozila je taj što vas stavljaju visoko i pružaju vam odličan pogled na put ispred. Frontera nije izuzetak. Štaviše, tanki stubovi vetrobranskog stakla pomažu u stvaranju dobrog vidnog polja.

Kao i kod većine modernih automobila, biće potrebno vreme da shvatite sve procedure prevlačenja i skrolovanja da biste pristupili mnoštvu menija infotejnment sistema. Srećom, postoji polica na koju možete odložiti desni lakat. Takođe dobijate popriličan broj funkcija, uključujući Apple CarPlay, Android Auto, Bluetooth, DAB radio i bežično punjenje telefona. Klima uređaj, grejač zadnjeg stakla, grejana sedišta, grejani volan i grejano vetrobransko staklo (opciono) mogu se kontrolisati pomoću odgovarajućih fizičkih dugmadi. Ipak, nedostaje glavni točkić za regulaciju jačine zvuka, a za utehu tu je taster na upravljaču.

Opel, Opel Frontera, test Opel Frontera, Opel Frontera 2025, Foto: Telegraf
Standardna oprema

Ako se odlučite za najjeftiniji Frontera paket opreme – nazvan Design – dobijate pristojnu količinu standardne opreme. To uključuje 16-inčne aluminijumske felne, automatske brisače, tempomat, električnu ručnu kočnicu, LED farove, bežično punjenje telefona i komande na volanu. Međutim, u ovom modelu imate i ručni klima uređaj. Nadogradnja na GS (sa testa) dodaje nekoliko stilskih dodataka, uključujući 17-inčne aluminijumske felne, klima uređaj, LED farove i zadnja svetla, zatamnjena zadnja stakla i crni krov sa električno sklopivim retrovizorima u boji vozila. Tu je i vrhunski paket Ultimate, koji dobija grejani volan, vetrobransko staklo i prednja sedišta, plus LED svetla za maglu.

Materijali u kabini nisu premijum, ali su vizuelno privlačni i garantuju dugovečnost. Jastuci prednjih sedišta imaju neobično udubljenje nalik rovu koje se proteže od napred do pozadi, za koje se kaže da smanjuje pritisak na trtičnu kost. Utvrdili smo da su sedišta udobna.

Opel, Opel Frontera Foto: Shutterstock

U svakom slučaju raduje nas što je Frontera ponovo na ulicama, iako ostaje žal što čuveno ime nije sačuvano sa nekog čistokrvnog terenca. Ipak, zato je cena konkurentna. Osnovni model, s popustom, iznosi 21.560 evra. Čini se, veoma korektan odnos uloženo/dobijeno.

(Telegraf.rs / M. Radulović)

Opel Frontera 1,2 Hybrid

  • Motor: Benzinski 3 cilindra + elektromotor

    Zapremina: 1.199 cm³

    Maksimalna snaga sistema: 136 KS, pri 5.500 o.

    Obrtni moment: 230 Nm pri 1.750 o.

    Elektromotor: 28 KS

    Masa: 1.394 kg

    Dužina / širina / visina:

    4.395 / 1.795 / 1.660 mm

    Međuosovinski. razmak: 2.670 mm

    Ubrzanje 0 - 100 km/h: 9s

    Maksimalna brzina: 201 km/h

    Prtljažnik: 460 l

    Potrošnja na testu (grad): 6,6l

    Cena osnovnog modela: 21.560 evra

Video: Dugotrajne memorije – kako napraviti rezervnu kopiju nepodržanih medija

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA