I kad se bude potpuno kretao na struju Duster budućnosti će ostati pristupačan terenac

Nova generacija Dačijinog SUV-a će imati isti "plag-in" hibridni pogon kao i Renault Captur, dok će električna verzija preuzeti platformu na kojoj je zasnovan novi Renault 5 na struju

Printscreen: Render Autoplus.fr/Worldscoop.forumpro.fr

Rumunska Dacia i dalje planira da zadrži odnos uloženog i dobijenog na visokom nivou, pa će nastaviti da se obraća kupcima koji su u potrazi za jednostavnim automobilom, sposobnim da siđe sa asfalta kad god je to potrebno.

Kada je o budućem Dusteru reč, terenske sposobnosti će biti prioritet. Odlazeća 4X4 verzija je jedan od najjeftinijih SUV modela na tržištu, a uz to je veoma dobar terenac, mada nije striktno specijalizovan za takvu vrstu vožnje.

Ranije ove godine, šef Dacije, Denis Le Vot, je rekao da će rumunska marka maksimalno iskoristiti dostupnost CMF-B platforme Renault-Nissan-Mitsubishi alijanse, na kojoj već sada počiva Sandero, što je deo plana da se svi Dacijini i Ladini modeli stave na jednu arhitekturu.

To ujedno znači da će nova generacija Dustera usvojiti isti "plag-in" hibridni pogonski sklop kao i Renault Captur, dok će električna verzija preuzeti CMF-BEV platformu na kojoj je zasnovan novi Renault 5 EV.

Međurim, CMF-BEV arhitektura podrazumeva prednji pogon, tako da trenutno nije kompatibilna sa dvomotornom postavkom i pogonom na sve točkove, za razliku od veće CMF-EV, koja na zadnjoj osovini može da poseduje drugi motor.

Dacia će ujedno proširiti svoj portfolio, jer je u planu lansiranje većeg modela pod imenom Bigster, koji bi na scenu trebalo da stupi 2025. godine, kao rival Nissan Qashqaija i Volkswagen Tiguana. I on će počivati na CMF-B platformi u konvencionalnoj i hibridnoj verziji.

(Telegraf.rs/Vrelegume.rs)