Koliko košta zamena baterija za električne automobile?

Cene zamenskih baterija za električne automobile su vrtoglave.

Foto: Unsplash

Jedno su garancije i garantni rokovi, koji su uglavnom do osam godina ili 250.000 km (ako kapacitet baterije padne ispod 70 posto postoji mogućnost besplatne zamene), ali šta nakon toga, kada su vozači prepušteni sami sebi?

Holandski Autoweek je pitao servise koliko košta zamenska baterija, a iz Tesle, na primer, nije stigao nikakav odgovor. Audi, Fiat, Opel i Tesla ne objavljuju cene. Čak ni Volkswagen ne može ili neće da objavi tačne cene baterija nakon ponovljenih zahteva, navodi Revija HAK.

Nova baterija za modele iz porodice ID (ID.3 i ID.4) trebalo bi da košta između 10.000 i 15.000 evra. Za starije modele bazirane na MQB platformi, e-Golf i e-Up cena je između 10.000 i 20.000 evra.

Fluktuirajuće cene su posledica složenosti i broja artikala, rekao je portparol VW-a.

Mercedes je jedan od retkih velikih proizvođača koji je transparentan.

Baterija za EQA košta 15.209 evra, baterije za EQS koštaju 19.603 evra, a za EQV novi paket košta 27.230 evra.

Zamenska baterija za Smart EQ fortwo i Smart EQ forfour bi trebalo da košta 6.538 evra.

Honda naplaćuje 7283 evra zamensku bateriju u Hondi e.

Zamenska baterija za Dacia Spring košta 6.770 evra. Cene za Renault Zoe, Kangoo ZE i Twingo Electric su oko 9.000 evra po komadu. Za laki automobil Twizy baterija košta oko 4.000 evra. Za manju bateriju Leafa (40 kWh) Nissan naplaćuje 10.306 evra, a veliku (62 kWh) 15.516 evra.