Komentari

  • Roki

    3. mart 2022 | 06:28

    @el vozac : Ja jesam potpuno miran nisam ja onaj koji pise romane ,onaj koji se zeznuo pa pokusava sam sebe uverit u suprotno 😂

  • Roki

    2. mart 2022 | 19:11

    @el vozač : Ma sto ti i dalje lupetao ostaje činjenica da si lažov koji izmislja kako bi opravdao sam sebi gorku istinu sto si bacio silne novce na smece i sad s lazima zelis da sebe uveris kako se nisi z.....o !

    • 2. mart 2022 | 22:43

      Elektro-vozač

      @Roki

      A evo... a ne... ček, gde je? Pa opet nema ništa konkretno Roki? Da čujemo, gde je laž? Smiri živce, shvati da te su tvoja shvatanja i vreme i svet odavno pregazili.

  • Roki

    2. mart 2022 | 10:06

    El vozač = LAŽOV !

    • 2. mart 2022 | 16:29

      Elektro-vozač

      @Roki

      Voleo bi ti to mnogo ali nema ni jedna neistina, ni jednu nisi našao do sada, niti možeš da je nađeš. Svi podaci su proverivi i sa konkretnim, nezavisnim, izvorima. Preko svega toga, u ovom slučaju su i vrlo lako shvatljivi i propaganda naftnog kartela uočljiva - pokušavaju da usmere pažnju na samo jedan delić svojih problema dok konkurenciji uračunavaju sve. Pametnom je dovoljno samo ukazati na to i shvatiće šta se dešava, pa će naći podatke za proveru. Pošteno računajmo uvek sve pa će sve biti i jasno a ne kao neki mediji sada samo jednu stranu priče, i to delimično. Fosilni otpad je završio "karijeru", na svu sreću.

  • Mile

    1. mart 2022 | 21:08

    Ovoga je tjedna objavljena studija njemačkog IFO instituta pokazuje kako električni automobili, na primjeru Njemačke, nisu rješenje za smanjenje emisija CO2 i zaustavljanje klimatskih promjena. Osnovni razlog za veću “štetnost” električnih vozila poznati su – proizvodnja baterija nije sasvim “zelen” proces, a velika količina električne energije i dalje dolazi iz ugljena. Stoga je korištenje električnih vozila, u najboljem slučaju, tek malo štetnije od korištenja dizela. Inače je stvar mnogo lošija, kažu ovi znanstvenici.Studija je usporedila stvarne primjere korištenja modernih dizelskih i električnih vozila, kao i ugljični otisak proizvodnje baterija, a razmatrane su i alternativne pogonske tehnologije. U konačnici se pokazalo kako automobili pogonjeni prirodnim plinom zagađuju oko trećinu manje od dizelaša, a ekološki najpogodnija tehnologija bio bi pogon na vodik i metan. Ovi znanstvenici kažu i kako je pogrešna politika EU koja električne automobile svrstava u kategoriju s nultom emisijom CO2, jer potrošače navodi na pomisao da oni ne utječu na stvaranje stakleničkih plinova. Isto tako kritiziraju i politiku Njemačke koja potiče proizvodnju baterijskih električnih vozila, kad su ona s vodikovim gorivim ćelijama ili pogonom na “zeleni” metan daleko efikasnija po pitanju ekologije i smanjenja ugljičnog otiska.Ova studija uzima u obzir uvjete proizvodnje i korištenja električnih automobila u Njemačkoj, i u suprotnosti je s rezultatima koje je u prosincu objavila Europska agencija za okoliš. Prema EEA, električni su automobili povoljniji za okoliš kroz svoj cijeli životni vijek. IFO institut, pak, računa da proizvodnja baterija koje zahtijevaju obradu kobalta, mangana i litija značajno narušava “zelenu” sliku. Prema ovoj studiji prosječni je Teslin Model 3 koji prijeđe 15.000 kilometara godišnje, “zaslužan” za emitiranje između 156 i 181 grama CO2 po kilometru – dok prosječni dizelaš ispušta oko 120 g/km.

    • 1. mart 2022 | 23:37

      Elektro-vozač

      @Mile

      Opet nepotpuna propaganda. Završi analizu. Ima mnogo takvih studija od nezavisnih naučnika koji pokazuju značajno kompletniju i drugačiju priču. 1. Ugalj se da rešiti dizel ne. Na kraju krajeva, Tesla Model 3 sa dobrim dizel generatorom je efikasnija nego dizelaš automobil. 2. Preskačeš sve zagađenje od crpljenja sirove nafte preko prevoza i prerade i dovoženja i točenja u rezervoar otpadnog vozila. Igrom slučaja i to troši energiju i to, pazi sad, baš onoliko koliko taj Model 3 potroši da pređe isto onoliko koliko bi fosilac prešao sa proizvedenim gorivom. Dakle, da uzmemo tvoje brojke, tvoj primer dizelaša zagadi "156-181" g CO2 po "natočenom" km, pre nego što upali. Tada dodaje tih tvojih "120". 3. Misliš da je proces proizvodnje fosilnih motora čist? Proveri to mo bolje. Na to dodaj i izradu gomile delova koji se moraju redovno menjati tokom nekih pola miliona km životnog veka koliko baterije traju, te razna ulja itd. Ništa slično nema kod električnih. Pritom, jeste, stari procesi proizvodnje baterija su jako prljavi ali su stari. Sada imamo i nove, manje prljave. Ništa nije čisto. Čak i sa starim procesom fosilci nadoknade svoje zagađenje tokom jedne do dve godine prosečne vožnje. Životni vek kola, pogotovo električnih, je daleko duži od toga a fosilci nastavljaju da zagađuju sve više i više. Dočekali su zaslužen kraj.

  • Elektro-vozač

    26. februar 2022 | 19:44

    Poređenja radi... Zamena baterije potpuno novom udiše novi život električnim kolima slično kao zamena celog motora fosilnim (a to, sa radom, u zvaničnom servisu, košta bar $10.000 za one iole uporedive sa električnim). Sam motor kod električnih traje stotine hiljada pa i preko milion km bez ikakve zamene delova, pa čak i tečnosti, naspram jedva koju desetinu hiljada km (filteri, kaiševi, ulja, svećice, itd itd itd - samo poneko redovno reketiranje da navedem). Na to se lako mogu dodati i troškovi na kočnice koje otpadna fosilna tehnologija koristi kao potrošnu robu - na svakih 25-50.000 km obično ide dosta toga. Kažete može ponovo ili samo delovi? Pa isto važi i za baterije. Mogu se zameniti pojedinačni moduli ili, čak, ćelije. U zabludi ste da pokvaren fosilac može da ide a električni ne? Baterije se uglavnom menjaju zbog nešto smanjenjog kapaciteta što ima sličan efekat kao veća potrošnja kod otpadnih. Pritom stara/zamenjena baterija ima svoju direktnu upotrebnu vrednost za stacionarno skladištenje energije jer su i dotrajale automobilske baterije dobre za to, preko upotrebe polovnih delova za druga vozila i/ili recikliranje sirovina (jedine varijante za otpadnu fosilnu tehnologiju). Hoćemo dalje? Fosilnog otpada će, na svu sreću, biti sve manje, a cene baterija i njihovih zamena sve manje (a trajnost duža). Pametnom dosta.

    • 27. februar 2022 | 10:35

      Marko

      @Elektro-vozač

      Iskreno previše pričaš o tome za nekog ko nikad nije ni video električno vozilo (osim verovatno el. trotineta), a pogotovo ne posedovao jedno od takvih vozila. Zato što neprestano pričaš o tome kao da ih celog života poseduješ i voziš pa znaš sve do najsitnijih detalja. A samo trebaš malo da razmislim i shvatiš da to što pričaš nema veze sa mozgom.

    • 27. februar 2022 | 23:10

      ime

      @Elektro-vozač

      Za tih 20.000 koje dajem za bateriju za električno vozilo mogu da kupim finog Mercedesa.

    • 28. februar 2022 | 00:50

      Elektro-vozač

      @Elektro-vozač

      @ime: Možeš kupiti bilo kakav "fin" otpad - to neće ni da prdne ni da mrdne bez značajnog konstantnog reketiranja na koje se nadaš da će ljudi žmuriti i/ili da tvoj novčanik neće primetiti. To ne radi tako. Iako si navikao da te biju po pumpama i servisima to ne znači da se tvoj novčanik ne prazni. Kada probaš bolje vrlo brzo se probudiš i shvatiš. Ljudi koji razmišljaju to vide kao dobar primer pa provere za sebe pa progledaju i oni. Samo nojevi sa glavama u pesku to ne žele da priznaju.

    • 28. februar 2022 | 01:34

      Elektro-vozač

      @Elektro-vozač

      @Marko: Na svu sreću pa vozim električna kola a ne fosilni otpad ali to sve nije važno. Nema problema, veruj da samo teram troninet. Bitne su činjenice i da ljudi ne ostanu slepi na njih već da ih se sete, ništa drugo. Sledeći korak je jednostavan - sve su lako proverive.

  • Dejan

    23. februar 2022 | 22:33

    Ostajem ja na dizelu. Samo vi uzimajte elektricna vozila. Moj budzet su auta sa 250 000 km koja kostaju 3500 evra. Bogu hvala njegova baterija je 12000 dinara :)......

  • 534

    23. februar 2022 | 14:24

    Zamena ne košta ništa. Baterije koštaju od 5.000 do 15.000 naravno, evra.

    • 23. februar 2022 | 16:16

      Danka

      @534

      Al' si sitničar, bre. Mi, srbi, smo garant razumeli sve, od reči do reči

    • 23. februar 2022 | 18:57

      Trta

      @534

      Jest šija nije vrat. U čemu je razlika, šta sitničariš toliko? Naravno da će zamena koštati, baterije koštaju, ruke radnika koštaju.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA