Saveti stručnjaka: E-mail marketingom mora da vlada svako ko radi digitalni marketing

Elektronska pošta vam daje neverovatnu priliku da izgradite veze i poverenje, a pomaže klijentima u isto vreme

O e-mailu kao sredstvu oglašavanja danas se dosta govori, jer ga mnogi stručnjaci za digitalni marketing smatraju veoma vrednim alatom. E-mail marketing je, osim za promociju i sakupljanje poslovnih veza, izvrstan alat i za jačanje odnosa s kupcima.

- Marketinški stručnjaci često smatraju da je stvaranje kontakata mnogo jednostavnije za ljude iz prodaje. Oni uspostavljaju kontakte, vode na ručak i svojom pričom izgrade odnos i poverenje koje traje. Udaljenost između vas i klijenata nije problem. Možete da koristite marketinške i-mejl poruke kako biste postigli isti efekat - navodi Pavel Grabovski, stručnjak koji je pomogao brojnim kompanijama kao što su „Attach“, „Get Social“ i „SERPs.com“ da uspešno dođu do svojih klijenata i ostvare s njima snažne veze.  Pred vama je nekoliko primera koji i vama u tome mogu pomoći.

# 1. Najave novog sadržaja

Svaki put kada objavite novi sadržaj trebalo bi da ga putem e-maila pošaljete svima koji su na celokupnoj vašoj listi klijenata. Odmah. To deluje prilično očigledno, ali ipak, mnoge kompanije  prave taj propust. Oni se često boje da će poruke o njihovom sadržaju oterati klijente, navesti ih da se odjave ili da će na taj način oslabiti aktivnost na društvenim medijima.

„Ne mogu vam opisati koliko ti ljudi nisu u pravu. Naravno, da biste postizali uspeh u ovim kampanjama, morate da umete da pravite plan oglašavanja. Ako objavljujete veliki broj sadržaja nedeljno, to ne znači da treba da ih sve šaljete kao i-mejlove, navodi Grabovski. Ali ako objavljujete nove stvari jednom u sedmici, trebalo bi da pošaljete i-mejl svojim pretplatnicima odmah nakon što je sadržaj objavljen.

Neki od rezultata koje je ovom metodom Grabovski postigao pokazuju i efikasnost ove metode. U proseku, i-mejl poruke ostvaruju 70% saobraćaja ako ih šaljete u roku od dan-dva nakon objavljivanja. Nakon toga društveni mediji i drugi kanali preuzimaju primat. Ali početni nalet  saobraćaja dolazi zahvaljujući i-mejlu.

# 2. Poziv na saradnju

Najbolji odnosi se stvaraju kada ljudi rade zajedno, dele ideje i jedni druge inspirišu. Saradnja pojačava osećaj pripadnosti, gradi poverenje, a pretvara obični poslovni odnos u lične veze. Bez obzira na to da li ćete raditi u kompaniji koja nudi usluge samo lokalno ili u onoj koja prodaje proizvode širom sveta, pozivajući kupce da učestvuju u projektima samo ćete ih približiti vama i vašoj kompaniji. Najbolji deo? Imate bezbroj mogućnosti za takvu saradnju.

Ako radite na novoj kampanji, web-sajtu ili sadržaju i potrebne su vam dodatne analize i uvidi, pozovite vaše klijente i potrošače da se uključe. Pokažite im da cenite njihovo mišljenje, ideje i predloge. Ako ih pozovete na takvu vrstu saradnje i-mejlom, to može da bude efikasnije od deljenja informacije na društvenim mrežama, jer imate mogućnost da personalizujete poruku. Potrošač tada neće imati osećaj da je samo deo mase koju pitate za mišljenje, već da se obraćate baš njemu ili njoj. Naravno, neće svako želeti da učestvuje, ali čak i oni korisnici koji odbiju da daju sugestije i dalje će osećati zahvalnost zato što ste ih pozvali da sarađuju.

# 3. Pitanja / Zahtevi za savet

Kao stručnjak za marketing morate da znate sve o vašem poslovanju, tržištu i publici. Pa ipak, to ne znači da ćete samim tim pružiti dobru uslugu. Prema podacima platforme koja se bavi analizom tržišta „Helpscout“, 80% kompanija smatra da je njihova korisnička služba odlična. Ali samo osam odsto njihovih kupaca smatra da je to istina. Odakle takav raskorak?

„Kao prvo, vaša definicija ’odličnog’ može znatno da se razlikuje od onoga što vaši kupci očekuju. I jedini način da otkrijete da zaista komunicirate na pravi način s njima jeste da ih zamolite da vam pošalju povratne informacije i savete“, ističe Grabovski.

Zadovoljstvo kupaca možete da merite na mnogo načina: anketama, obrascima, uz pomoć alata kao što su NPS Score itd... Ono što je važno, međutim, jeste da se većina njih oslanja na  pozivanje kupaca na učešće. I upravo tu vam i-mejl može pomoći kao alat. Pošaljite klijentima linkove s anketama, pozovite ih da iznesu svoja iskustva, ili im postavite direktna pitanja.

# 4. Najave novih proizvoda ili usluga

„Nema smisla da poričete: Dobro je s vremena na vreme malo uskomešati svoje klijente“, smatra Grabovski. Da li vaša kompanija ima u planu neki novi proizvod? Radi na nekim novim odličnim dodacima? Ili će lansirati liniju nekih posebnih proizvoda koje publika posebno iščekuje?

Pre nego što postanu javne, svojim pretplatnicima o svemu uzbudljivom pošaljite informacije putem i-mejla. „Oni će sigurno želeti da vide te novosti i biće uzbuđeni zbog toga što su ih saznali prvi“, ističe Grabovski. Na taj način ne samo da ćete ih približiti vama i vašem brendu, već vam to može pomoći da se pokrene kampanja od usta do usta. Vaši klijenti mogu da podele informacije na društvenim mrežama ili pominju zanimljivosti o vama bilo gde u on-lajn i u of-lajn svetu.

# 5. Regularni i korisni saveti

Elektronska pošta vam daje neverovatnu priliku da izgradite veze i poverenje, a pomaže klijentima u isto vreme. „Edukativni“ e-mail sadržaj pomaže klijentima da savladaju izazove koji se odnose na probleme koje vaši proizvodi ili usluge rešavaju. Slanje ovakvih sadržaja isplati se i na duže staze.

Svakako da kreiranje velike količine sadržaja nije lako. Ipak, prednosti su vredne napora. Ova praksa vam pomaže da zadržite vašu vezu s klijentima i kupcima, ali i da postanete vodeći u svojoj branši. Ako ne možete da stignete da šaljete edukativne sadržaje i savete svake nedelje, nemojte to da  gurate po svaku cenu. Bolje je da mejlove šaljete ređe, ali da ti sadržaji budu zaista kvalitetni i korisni.

Više o uspešnim metodama digitalnog marketinga možete saznati u ovoj obrazovnoj instituciji.

(Telegraf.rs)