Razlike između generacije X i generacije Y: Evo kako pripadnici generacije Z pretražuju internet

Za razliku od milenijalaca, ova omladina je mnogo jače vezana za internet, imajući u vidu da se oni vremena pre internet konekcije ni ne sećaju

Foto: Pixabay

Donedavno su u središtu pažnje većine marketinških kampanja bili milenijalci, odnosno grupa ljudi koji su svoje rano odraslo doba doživeli početkom XXI veka. Svi oni koji su rođeni nakon 1996. godine ne spadaju u ovu grupu i vode se kao generacija Z.

Očito je da ova generacija postaje sve više platežno sposobna i da se sve veći broj brendova obraća direktno njima prilikom svojih promocija i javnih komunikacija.

Za razliku od milenijalaca, ova omladina je mnogo jače vezana za internet, imajući u vidu da se oni vremena pre internet konekcije ni ne sećaju. Oni su odrastali vezani za ovakav vid komunikacije i to je realnost koju oni žive. Samim tim se umnogome razlikuju od starijih od sebe i imaju drugačije digitalne navike.

Evo šta je neophodno da znate o načinu na koji oni pretražuju web pre formiranja marketinške strategije i poruka koje ćete im slati.

Generacija Z piše kompletne rečenice u pretragu

Milenijalci i stariji od njih su uglavnom skloni tome da prilikom pretraživanja interneta u polje za pretragu unesu jednostavno jednu reč. Sa druge strane, generacija Z će ukucati kompletno pitanje ili rečenicu, kako bi došli do odgovora.

Primera radi, ukoliko prvi napišu „sadnice lešnika” kada žele da pronađu digitalnu prodavnicu, drugi će napisati „gde mogu da kupim sadnice lešnika”.

Ovo je važno znati zbog pravilnije optimizacije sadržaja upravo za ovu generaciju, ukoliko vam je to ciljna grupa.

Generacija Z koristi opisne prideve

Fractl je napravio studiju koja pokazuje tačne razlike u načinu pretraživanja između različitih generacija. Kada se postavilo pitanje da li neki od njih koriste reči kao što su „najbolje”, „jeftino”, „besplatno”, pokazalo se da starije generacije u 30% slučajeva upotrebljavaju neku od ovih fraza, a mlađi u čak 56% slučajeva.

Takođe, oni će često tražiti „how-to” stranice, odnosno savete kako da nešto sami urade ili naprave. Uključite i ove ključne reči u svoju strategiju kako biste popularizovali svoje sadržaje.

Na primer, možete ih privući sadržajima o „najboljim načinima da se našminkaju za matursko veče” ili „najboljim i najjeftinijim kozmetičkim proizvodima”, ukoliko se, na primer, bavite promocijom kozmetičkog brenda.

Generacija Z pretražuje koristeći mobilni telefon

Nekoliko studija je dokazalo da generacija Z daleko češće koristi mobilni telefon  nego što ga koriste milenijalci ili stariji potrošači. Zato ne iznenađuje činjenica da većinu svojih onlajn aktivnosti izvršavaju upravo koristeći ovaj gedžet.

Google je takođe usvojio ovaj pristup i sada na daleko više mesto rangira sajtove koji su optimizovani za male ekrane. Zato promislite o svojoj web strategiji i optimizujte sadržaje koje plasirate tako da budu pregledni i na telefonu, ali i na računaru.

Generacija Z veruje video-sadržajima

Think with Google je pokrenuo istraživanje navika ove starosne grupe i došao do velikog broja zanimljivih informacija. Naime, čak 85% ispitanika ove generacije koristi YouTube češće nego Google za pretraživanje sadržaja, a njih 80% je potvrdilo da je nešto naučilo gledanjem video-materijala upravo na ovoj platformi.

Jedan od glavnih zaključaka ove studije jeste upravo to da oni daleko više vole da se informišu putem animiranih sadržaja i video-snimaka, nego čitajući tekstove ili štampana izdanja. Ovo je potpuno digitalna generacija, pa je i njihov proces edukacije okrenut upravo video-kanalima.

Iako se nikako ne smeju zapostaviti ni starije generacije, milenijalci, generacija X ili „bebibumeri”, važno je uzeti u obzir i navike ove nove, mlade ekipe, koja sve više odluka donosi na osnovu onoga što pronađu na internetu, čuju ili pogledaju.

Takođe, pripadnici ove grupe se mnogo oslanjaju na mišljenja influensera koje prate. Pružite digitalnu ruku i dođite do njih upravo tamo gde se kreću. Jer oni sami do vas sigurno neće doći dobrovoljno. Da biste znali kako da postavite strategiju nastupa, neophodna su vam osnovna znanja i tehnike koje morate da savladate. Upišite obuku za marketinški menadžment i započnite proces osvajanja generacije Z.

(Telegraf.rs/PR)