Evropa zabranila kompaniji Meta da koristi lične podatke korisnika za personalizovane reklame

Vreme čitanja: oko 1 min.

EDPB je naložio irskom Organu za zaštitu podataka (DPA) da primeni tu zabranu na jedinstvenom tržištu

Foto: Rokas Tenys / Shutterstock.com

Evropski zvaničnici naložili su irskom regulatoru za privatnost da u naredne dve nedelje zabrani kompaniji Meta obradu ličnih podataka za potrebe oglašavanja na celom jedinstvenom tržištu Evrope.

Odluka je usledila nakon što je u septembru norveška Agencija za zaštitu podataka, Datatilsynet, zatražila od Evropskog odbora za zaštitu podataka (EDPB) da proširi norvešku zabranu obrade ličnih podataka od strane Meta - preko Facebook-a i Instagram-a - na čitavo područje Evropskog ekonomskog prostora (EEA), koji uključuje i lokalne države van EU. To bi predstavljalo veliku prepreku za planove društvenog umrežavanja koje Meta ima.

I tako će biti: EDPB je naložio irskom Organu za zaštitu podataka (DPA) da primeni tu zabranu na jedinstvenom tržištu.

"Nakon pažljivog razmatranja, EDPB je smatrao neophodnim da naloži [DPA] da nametne zabranu obrade podataka na nivou EEA, koja je upućena Meti", rekla je predsednica EDPB Anu Talus u saopštenju.

Talus je rekla da je DPA utvrdila da Meta nije ispoštovala naredbe koje su postavljene krajem 2022. "Krajnje je vreme da Meta uskladi svoje procese i da prestane sa nezakonitom obradom podataka", izjavila je ona.

Meta je tvrdila da njeni Uslovi korišćenja, koje korisnici njenih usluga prihvataju, predstavljaju validan pravni osnov za obradu ličnih podataka i isporuku ciljanih reklama na osnovu ponašanja. Međutim, evropski sudovi su se s tim nisu složili. Prema Evropskom opštom uredbom o zaštiti podataka iz 2018. godine, osobe moraju dati specifičan pristanak pre nego što im se prikažu personalizovane reklame.

Meta kaže: Bez reklama, bez problema, zar ne?

Pre nekoliko dana, kompanija je uvela opciju pretplate bez reklama za one u EU, EEA i Švajcarskoj, tvrdeći da je nedavna odluka Suda pravde Evropske unije (CJEU) "izričito priznala da je pretplatnički model, poput onog koji najavljujemo, valjan oblik pristanka za servis finansiran reklamama."

(Telegraf.rs)