DA LI STE I VI MEĐU NJIMA? Otkriveno ko stoji iza klikova reklama na internetu

Izveštaj kompanije Gemius prezentuje socio-demografske profile internet korisnika koji generišu prikazivanje oglasa onlajn, kao i onih koji ne klikću

Kog su uzrasta korisnici koji klikću na onlajn reklame? Kog nivoa obrazovanja? Da li su to više žene ili muškarci? Odgovori na ova pitanja variraju u odnosu na zemlju koja se posmatra, a više o ovoj analizi otkriće najnoviji izveštaj kompanije Gemius.

Izveštaj prezentuje socio-demografske profile internet korisnika koji generišu prikazivanje oglasa onlajn, kao i onih koji ne klikću. Analiza identifikuje tržišta sa najvećim udelom klikova na reklame i tržišta sa najvećom stopom kliktanja (CTR). Pokrivene su zemlje centralne i istočne Evrope – Srbija, Hrvatska, Rumunija, Bugarska, Slovenija, Mađarska, Ukrajina, Poljska, Estonija, Letonija, Litvanija I Češka republika.

Zapaženo je da u Srbiji i Hrvatskoj muškarci, u odnosu na žene, radije kliknu na oglas (55 odsto - 45 odsto). Međutim, situacija je sasvim suprotna u Estoniji i Ukrajini, gde žene konstituišu preko polovine internet publike koja generiše klikove na banere.

Slične razlike primećene su u pogledu uzrasta. Na primer, u grupi onih koji kliknu na reklamu, udeo 16-24 je najveći u Ukrajini (27 odsto) i Rumuniji (26 odsto), a najmanji u Hrvatskoj (8 odsto).

Što se tiče nivoa obrazovanja, struktura populacije koja “otvara” reklame je slična u svim analiziranim zemljama. Većina tvrdi da ima srednjoškolsko obrazovanje ili nezavršenu srednju školu.

Podaci su uzeti iz gemiusAdmonitor-a, izveštaja o najpopularnijim oglasnim formatima, industrijama koje generišu najviše onlajn reklama i trendovima mobilnog oglašavanja, između ostalog.  Takođe, izveštaj je baziran na analizi onlajn oglasnih kampanja (gemiusDirectEffect), kao i na podacima dobijenim iz alata za upravljanje oglasnim prostorom (AdOcean). Studija uključuje 13 zemalja istočne i centralne Evrope.

Kompletan izveštaj možete pogledati OVDE.

Najnovije vesti iz sveta kompjutera, igrica, mobilnih telefona, gedžeta možete pratiti i na našoj Facebook stranici!

(Telegraf.rs)