NEĆE VAS VIŠE OBMANJIVATI NA FACEBOOKU: Društvena mreža kreće u rat protiv LAŽNIH VESTI

- Ako organizacije za proveru podataka zaključe da je neka vest lažna, ona će biti označena kao sporna, a biće dostupan i link na odgovarajući članak s objašnjenjem. Sporne priče mogle bi takođe biti niže pozicionirane u News Feedu - kaže potpredsednik Facebooka Adam Moseri

Facebook je predstavio opciju koja će korisnicima omogućiti lakšu prijavu lažnih vesti, a planiraju i saradnju s organizacijama za proveru podataka u sklopu nastojanja da suzbiju talas dezinformacija u kontekstu optužbi za uticaj na ishod američkih predsedničkih izbora.

NAJVEĆE PREVARE NA FACEBOOKU U 2016. godini i svi ste naseli na njih!

- Smatramo da ljudima treba dati priliku da izraze svoje mišljenje i da ne možemo sami suditi o tome što je istina pa stoga ovom problemu pristupamo oprezno. Koncentrisali smo se na najgore od najgoreg, na očigledne prevare koje šire spameri kako bi iz toga izvukli korist, te na angažovanje naše zajednice i drugih organizacija - napisao je u četvrtak na blogu potpredsednik Facebooka Adam Moseri.

Iz Facebooka najavljuju da će početi da testiraju sistem tako što će korisnicima omogućiti da kliknu na vesti za koje sumnjaju da su lažne. Najavili su i saradnju s međunarodnim organizacijama za proveru podataka, koje su se obavezale na poštovanje kodeksa za proveru podataka, sročen u institutu Poynter.

- Ako organizacije za proveru podataka zaključe da je neka vest lažna, ona će biti označena kao sporna, a biće dostupan i link na odgovarajući članak s objašnjenjem. Sporne priče mogle bi takođe biti niže pozicionirane u News Feedu - kaže Moseri.

Facebook se našao na udaru kritika zato što nije zaustavio poplavu lažnih vesti koje su po nekim analitičarima možda pomogle republikanskom kandidatu Donaldu Trampu da pobedi na predsedničkim izborima u SAD-u, jer su širile neosnovane negativne vesti o Hilari Klinton, protivnici iz redova Demokratske stranke.

U Facebooku su odbacili takve navode, ali su paralelno odlučili da pojačaju napore za iskorenjivanje lažnih vesti.

Odvojeno je istraživanje centra Pew Research u četvrtak pokazalo da dve trećine odraslih Amerikanaca smatra da lažne vesti otežavaju utvrđivanje osnovnih činjenica u trenutnim događanjima.

Iako su mnogi ispitanici rekli kako smatraju da takve vesti izazivaju zabunu, većina ih je bila i poprilično uverena u vlastitu moć prepoznavanja obmane.

Međutim, gotovo jedna četvrtina ih je odgovorila da su i sami na društvenim mrežama delili izmišljene vesti: 14 odsto je priznalo da je delilo neki naslov za koji su znali da je lažan, dok je njih 16 odsto tek kasnije shvatilo da je vest koju su delili bila obmanjujuća.

U Facebooku, mreži s 1,8 milijardi korisnika širom sveta, ne žele pak da ih nazivaju medijskom kompanijom kao što ne žele ni urednički prosuđivati vesti koje se dele.

(Telegraf.rs / Hina)