Društvene mreže na gubitku, uvode se nova pravila za zaštitu privatnosti korisnika

Većina besplatnih online servisa oslanja se na marketing kako bi se finansirala, što je izazvalo strahove da bi današnji predlog mogao pogoditi te prihode

Servisi za dopisivanje preko interneta, poput WhatsApp-a, Messsinger-a i Gmail-a, mogli bi se suočiti sa strožijim pravilima o načinima na koji smeju da prate aktivnosti svojih korisnika, ukoliko bude usvojen predlog Evropske komisije o zaštiti privatnosti koji je danas predstavljen, javlja Rojters.

VIBER IMA NOVU OPCIJU: Evo kako da je ODMAH aktivirate (FOTO)

Kako se navodi, servisi će morati da garantuju poverljivost razgovora svojih korisnika i traže njihovu dozvolu za praćenje aktivnosti, kako bi im prikazivali prilagođene reklame.

Na primer, email servisima poput Gmaila i Hotmaila neće biti dopušteno da pretražuju email poruke svojih korisnika kako bi im prikazivali ciljane reklame, bez njihove izričite dozvole.

Većina besplatnih online servisa oslanja se na marketing kako bi se finansirala, što je izazvalo strahove da bi današnji predlog mogao pogoditi te prihode.

Predlogu Evropske komisije, predviđa određena pravila koja se trenutno odnose samo na telekom operatere, ali se proširuju na internet kompanije koje nude usluge poziva i slanja i primanja poruka preko interneta, s ciljem da se zatvori jaz u zakonskim propisima između telekom industrije i većinom američkih internet giganata poput Facebook-a, Googl-a i Microsoft-a.

Online oglašivači su upozorili da bi preterano stroga pravila mogla ugroziti finansiranje mnogih web stranica i njihovo pružanje besplatnih usluga.

Kako navode, smatraju da se po informacijama koje oni koriste ne mogu identifikovati korisnici i zato ne postoji veliki rizik, zbog čega bi traženje dozvole za prikupljanje informacija svaki put bilo opterećujuće.

(Telegraf.rs/Tanjug)