Kazna od 210 miliona evra zbog kolačića: Francuski regulatori planiraju da kazne dva tehnološka giganta

Francuski regulatori kazniće Google sa 150 miliona, a Facebook sa 60 miliona evra.

Foto: Pixabay

Google i Facebook suočeni su sa velikim kaznama u Francuskoj jer francuskim korisnicima nisu dovoljno olakšali da odbiju tehnologiju koja prati kolačiće.

Novinari iz lista Politico došli su do dokumenata koji pokazuju da francusko regulatorno telo Commission Nationale de I'informatique et Des Libertés (CNIL) planira da kazni Google sa 150 miliona evra, a Facebook sa 60 miliona evra zbog kršenja francuskih pravila o privatnosti podataka.

CNIL u dokumentu navodi da će obe kompanije biti kažnjene sa dodatnih 100.000 evra dnevno ako ne reše probleme u roku od tri meseca od donošenja odluke. Politico je napomenuo da se to odnosi na google.fr, youtube.fr i sve Facebook platforme u Francuskoj.

CNIL je istražio google.fr u martu 2020. i otkrio da kada korisnici posete ovu veb lokaciju, kolačići su “automatski postavljeni na njihov računar, bez ikakvih radnji sa korisničke strane”. CNIL je primetio da je nekoliko ovih kolačića korišćeno u reklamne svrhe i da je Google imao “značajnu zaradu” od ove prakse.

CNIL je takođe otkrio da kada korisnici odu na google.fr, baner prikazan na dnu stranice ne pruža nikakve informacije o kolačićima koji su već postavljeni. CNIL je dalje otkrio da čak i kada je korisnik deaktivirao personalizaciju oglasa na Google pretrazi, jedan od reklamnih kolačića je i dalje bio uskladišten na njihovom računaru i nastavio da prikuplja informacije.

Google je prestao da automatski postavlja reklamne kolačiće na google.fr u septembru 2020. godine, ali se suočio sa daljim kritikama od strane CNIL-a jer novi informativni baner nije “omogućio korisnicima koji žive u Francuskoj da razumeju svrhe za koje se kolačići koriste i ne daje im do znanja da oni mogu odbiti ove kolačiće”. CNIL je i tada zapretio istom dnevnom kaznom od 100.000 evra.

Facebook je ažurirao svoju politiku prihvatanja kolačića u septembru prošle godine zbog GDPR-a, napravivši meni sa podešavanjima na Facebook-u i Instagramu gde ljudi u Evropi mogu da upravljaju svojim odlukama o pristanku na kolačiče.

Evropski regulatori do sada su kaznili Google sa više od 8 milijardi evra zbog raznih navodnih antikonkurentnih praksi, a Google je nedavno izgubio žalbu za kaznu od 2,42 milijarde evra.

Pored toga, pisali smo i o tome da je nemački antimonopolski regulator saopštio da ispituje Google-ovo korišćenje ličnih podataka i proizvod Google News portal, u skladu sa novim ovlašćenjima vezanim za regulisanje rada internet kompanija, a "pod lupom" su i ostali tehnološki giganti.

WhatsApp, koji je u vlasništvu Facebook-a, u septembru je kažnjen sa 225 miliona evra jer nije bio transparentan u pogledu toga kako deli podatke sa svojom matičnom kompanijom. I sam Facebook suočava se sa milionskim kaznama zbog kršenja pravila o privatnosti GDPR-a o obmanjujućim politikama prikupljanja podataka.

(Telegraf.rs)