Ovo su prave cifre! Evo koliko mora da se plati za učešće na Evroviziji, Srbija je ovaj novac dala
Evrovizijska groznica uveliko trese Evropu, a scenski nastupi učesnika ove godine nadmašili su očekivanja gledalaca i stručnjaka. Mnogi se pitaju - koliko zapravo košta sve to što vidimo na bini?
Iako tačan iznos zavisi od zemlje, produkcije i ambicija izvođača, dostupne informacije pružaju okvirnu sliku troškova:
1. Kotizacija (ulazna taksa):
Svaka zemlja plaća Evropskoj radiodifuznoj uniji (EBU) određeni iznos za učešće. Srbija u proseku izdvaja između 100.000 i 150.000 evra, dok zemlje iz "Velike petorke" poput Nemačke i UK-a plaćaju znatno više - i do 300.000+ evra, jer su deo "Velike petorke".
2. Produkcija nastupa (scena, efekti, garderoba, koreografija):
Troškovi se kreću od 50.000 evra za skromnije nastupe, pa sve do 300.000 evra i više za kompleksne nastupe sa bogatom scenografijom, efektima i koreografijom. Zemlje poput Švedske i Ukrajine često idu i preko toga.
3. Promocija (turneje, intervjui, spotovi):
Promo turneje (London, Amsterdam, Tel Aviv) mogu koštati još 20.000 - 50.000 evra, zavisno od obima.
4. Delegacija i logistika (menadžment, prateći vokali, tehničari, tim za društvene mreže):
Putovanja, smeštaj, dnevnice i timovi za tehničku podršku, vokale, ceo tim - sve to dodaje još 20.000 - 40.000 evra.
Ukupno:
Za prosečan nastup zemlja potroši između 200.000 i 300.000 evra, dok raskošniji produkcijski podvizi mogu dostići i preko pola miliona evra.
A koliko je Srbija potrošila?
U slučaju Srbije, RTS finansira deo troškova, dok izvođači često dodatno ulažu ili imaju sponzore. Uglavnom se sve pažljivo planira jer se radi o velikom i medijski važnom nastupu.
Iako nema zvaničnih podataka o nastupu Srbije na "Evroviziji 2025", procenjuje se da je RTS, zajedno sa izvođačem Stefanom Zdravkovićem, poznatijim kao Princ od Vranje, uložio između 200.000 i 300.000 evra. S obzirom na njegovu reputaciju kada su vizuali i scenski nastup u pitanju, jasno je da je najveći deo budžeta otišao upravo na produkciju.
Ova procena uključuje:
Učešće u takmičenju: Kotizacija koju svaka zemlja plaća Evropskoj radiodifuznoj uniji (EBU) za učešće na Evroviziji.
Produkciju nastupa: Troškovi vezani za scenografiju, kostime, koreografiju i tehničku podršku.
Promociju: Izrada promotivnih materijala, učešće na promotivnim događajima i turnejama.
Logistiku i smeštaj: Troškovi putovanja, smeštaja i ishrane za delegaciju.
Nažalost, uprkos ozbiljnoj investiciji i trudu cele ekipe, Princ od Vranja nije uspeo da se plasira u finale, koje se održava u subotu, 17. maja sa početkom u 21 čas.
(Telegraf.rs/Mondo)