Telekom Srbija pokrenuo kampanju „Biraš kako komuniciraš“

Praktični saveti kako da se što manje izlažete zračenju mobilne telefonije

Kompanija Telekom Srbija, u saradnji sa Elektrotehničkim fakultetom Univerziteta u Beogradu i pod pokroviteljstvom Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija, pokrenula je društveno odgovornu kampanju „Biraš kako komuniciraš“, u kojoj se korisnici mobilne telefonije savetuju na koji način da smanje izloženost elektromagnetnom zračenju.

Za potrebe kampanje pokrenut je mikrosajt www.kakokomuniciras.rs na kojem se, pored saveta o pravilnoj upotrebi mobilnih uređaja, nalaze osnovne informacije o izvorima elektromagnetnog (EM) zračenja, načinu funkcionisanja mobilnih mreža i zakonskim okvirima u ovoj oblasti.

U Srbiji ima više od 10 miliona korisnika mobilne telefonije i osnovna ideja kampanje jeste da se svi oni upoznaju sa time kako radi mobilna mreža i kako da smanje svoju izloženost EM zračenju kao neminovne posledice korišćenja mobilnih, ali i drugih uređaja na koje smo svakodnevno upućeni.

Među osnovnim preporukama, obrazloženim na stranici kakokomuniciras.rs, nalaze se saveti korisniku da izbegava korišćenje telefona u uslovima slabog prijema, da udalji uređaj od sebe prilikom uspostave veze ili dok spava kao i da koristi SMS za kratke dogovore.

Kako se savremeni život ne može zamisliti bez mnogih uređaja koji rade pomoću elektromagnetnih talasa, a među njima su i mobilni telefoni, cilj projekta je upoznavanje javnosti sa izvorima EM zračenja, kao i načinima njegovog smanjenja pravilnom upotrebom samih uređaja.

Neophodnost pokretanja ovakve kampanje pokazali su i rezultati istraživanja koje je za Telekom Srbija ove godine sprovela agencija GfK, prema kojem je ubedljiva većina ispitanika, čak 92 odsto, svesna zračenja različitih uređaja koji nas okružuju dok, istovremeno, mobilni telefon ne prepoznaju kao primarni izvor elektromagnetnog zračenja.

Telekom Srbija ovim projektom zapravo nastavlja da edukuje svoje korisnike, nastojeći da kod njih podstakne svest o odgovornom korišćenju uređaja i usluga koje im kompanija pruža.

Posetiocima mikrosajta dostupne su informacije o dodatnim merama koje kompanija preduzima u ovoj oblasti vodeći računa o zaštiti životne sredine i svim zakonskim propisima.

Mikrosajt kakokomuniciras.rs sadrži i osnovne nalaze istraživačkog projekta „Lexnet“, organizovanog pod pokroviteljstvom Evropske unije, a u čijem radu su iz Srbije učestvovali predstavnici Telekoma Srbija i Elektrotehničkog fakulteta.

Lexnet je u prethodne tri godine sproveden u devet zemalja, uz učešće 17 partnera – obrazovnih institucija i istraživačkih centara, operatora i proizvođača opreme.

Cilj ovog projekta je smanjenje zračenja u bežičnim mrežama, među kojima je i WiFi, putem razvijanja novih komponenti i uređaja za prenos radio signala, kao i načina prenosa i upravljanja mrežom.

(Telegraf.rs)