SRPSKE AUTO-STRADE SMRTI: Ko će da robija zbog loših puteva na kojima se svakodnevno gine?!

"Putevi Srbije" se brane ćutanjem, Javno tužilaštvo ne reaguje. U Srbiji je 2011. bilo 14.200 saobraćajki, poginulo 728, a povređeno je 20.000 osoba. Protiv upravljača puta pokrenuta samo tri krivična postupka

Sve više ljudi gine na srpskim putevima, a sudeći po izjavama nadležnih, reakcijama tužilaštva i firmi zaduženih za bezbednost saobraćaja − niko za to nije kriv. Najnovija "crna tačka" kod Novog Sada, nastala nečijom nebrigom, gotovo svakodnevno oduzima vozačima zdravlje i živote, a Telegraf je pokušao da sazna dokle će to da traje i da li će neko ko je za ovo kriv da robija.

Upravljač puta ("Putevi Srbije") dužan je da vrši provere bezbednosti saobraćaja na putu, navodi se u Zakonu o bezbednosti saobraćaja na putevima.  S obzirom na to da se veliki broj saobraćajnih nesreća događa na istim deonicama, čini se da ovo javno preduzeće ne vrši svoju zakonsku obavezu. Naime, prema članu 156. ovog Zakona, od decembra 2009. godine upravljač puta dužan je da vrši kontrolu uticaja puta na saobraćajnu nesreću sa najmanje jednim poginulim.

- Upravljač javnog puta mora obezbediti nezavisne projekte provere bezbednosti saobraćaja na putu i to: periodične provere u periodu od pet godina za sve deonice državnih puteva, ciljane provere za najugoženije deonice državnih puteva i periodične i ciljane provere za ostale puteve prema mogućnostima, odnosno potrebama - navodi se u 156. članu tog Zakona.

Funkciju upravljača puta u Srbiji vrši JP "Putevi Srbije". Međutim, s obzirom na broj nesreća koje se dešavaju na istim deonicama postavlja se pitanje da li ovo JP vrši svoju zakonsku obavezu provere bezbednosti saobraćaja na putu.

Postavlja se pitanje zašto se Javno tužilaštvo već uveliko ne bavi ovim problemom? Koliko po njihovom mišljenju vrede ljudski životi u Srbiji? Da li iko iz "Puteva Srbije" oseća makar moralnu odgovornost? Planira li ministar saobraćaja Milutin Mrkonjić da se oglasi ovim povodom? Ili ćemo čekati neke nove izbore kako bi nam odgovorili na sva ova pitanja.

Mnogo pitanja - a malo vremena za nekog ko upravo vozi i gleda smrti u oči.

(M. B. /K.V. / S. J.)