"Er Srbija" leteće za Ameriku, preko Zagreba

Stručnjaci procenjuju da će "Er Srbija" kroz ugovor o zajedničkim linijama sa "Er Berlinom" do 2016. godine razraditi linije ka SAD i kada se dostigne određeni broj putnika biće po tri leta nedeljno za Njujork, Toronto i Čikago

Od 1. oktobra posade srpske nacionalne avio-kompanije kreću sa obukom za novi tip aviona - "erbas". Piloti će školovanje, koje traje 24 radna dana, obaviti u "Etihadovom" i trening centru "Er Berlina".

Svakog meseca po 20 posada prolaziće obuku. Do kraja godine, svi piloti bi trebalo da budu osposobljeni za samostalne letove na "A 319", letilici koju će "Er Srbija" imati u svojoj floti.

Stjuardi i stjuardese će proći sedmodnevnu obuku u Beogradu. Prva dva aviona, koja će biti u saobraćaju od 1. oktobra pod oznakom "Er Srbije", voziće strani piloti, najverovatnije "Er Berlina", čije bi dve letilice trebalo da budu uzete na lizing. Preostalih osam erbasova stizaće do kraja godine od "Er Berlina" i od velikih lizing kuća. Stari „boinzi“ odlaze u penziju. Oni su vlasništvo države, koja može da ih iznajmi ili proda.

Računa se da će "Er Srbiji" zbog većeg broja putnika u 2016. godini biti potrebno 14 do 16 većih aviona i šest do osam ATR. Stručnjaci procenjuju da će "Er Srbija" kroz ugovor o zajedničkim linijama sa "Er Berlinom" do 2016. godine razraditi linije ka SAD i kada se dostigne određeni broj putnika biće po tri leta nedeljno za Njujork, Toronto i Čikago.

Ni Hrvatska, ni Slovenija, kao članice EU 2016. godine neće "Er Srbiji" odbiti takozvanu petu slobodu, što bi značilo da letilice srpske nacionalne avio-kompanije iz Beograda ka Severnoj Americi imaju za usputne stanice Zagreb i Ljubljanu.

(Telegraf.rs / Izvor: "Novosti")