SAOBRAĆAJNE KAMERE: Kako funkcionišu, koje vrste postoje i gde se nalaze? (FOTO)

Od momenta postavljanja saobraćajnih kamera, broj nesreća se smanjio, ali je broj prekršajnih kazni vrtoglavo skočio, da bi se na kraju ispostavilo da mnogi sugrađani nisu upoznati s radom ovih kamera. Telegraf vas podseća na to koje vrste kamera postoje i kako one funkcionišu

Otkako su na području Beograda pre nekoliko godina postavljene sigurnosne kamere na velikim saobraćajnicama, broj nesreća znatno je opao. S druge strane, broj prekršajnih kazni koji svakodnevno stigne na kućne adrese nemarnih vozača, zasigurno je veliki.

Na preko 20 lokacija u Beogradu nalaze se sigurnosne kamere za automatsku detekciju saobraćajnih prekršaja, što se za samo tri godine pokazalo kao efikasan način kažnjavanja nesavesnih vozača.

Kako kažu pripadnici policije, najveće prednosti saobraćajnih kamera su što nijedan bahati vozač ne može da izbegne reč zakona, kao i to što se kazne redovno šalju, pa nema odlaganja u sankcionisanju nesavesnog ponašanja u saobraćaju.

Trenutno u Srbiji postoje dve vrste kamera koje se koriste za kontrolu saobraćaja. Kamere za automatsku kontrolu saobraćaja su se pokazale kao praktičnije, jer je isključena potreba intervencije saobraćajnog policajca, već se prekršaji automatski detektuju, a zatim se na osnovu zapisa šalje odgovarajuća prekršajna kazna.

Druga vrsta kamera je standardna kamera za nadzor saobraćaja. Ovakve kamere su jednostavnije i daleko više zastupljene od automatskih, ali zbog ograničenih mogućnosti snimanja, one iziskuju intervenciju saobraćajnog policajca koji posmatra snimak sa kamere. Obe vrste kamera su doprinele procesuiranju mnogo većeg broja saobraćajnih prekršaja.

Bezbednosni sistem kamera ima složeni softver koji ima ulogu da razlikuje da li je vozilo napravio prekršaj ili ne.

Mesta na kojima se nalaze saobraćajne kamere možete pogledati OVDE.

Kamere najčešće prate prekršaje kao što su: kretanje saobraćajnom trakom za vozila javnog prevoza putnika tzv. žuta traka, prolazak na crveno svetlo semafora, prekoračenje dozvoljene brzina kretanja i kretanje u zabranjenom smeru.

Nakon tri godine, sigurnosne kamere su postavljene na mnogim lokacijama u Beogradu, ali i širom Srbije. S obzirom na to da se ova mera kontrole saobraćaja pokazala veoma uspešnom, u planu je postavljanje novih kamera za automatsku detekciju u svim većim gradovima, kao i na velikim saobraćajnicama, ali taj proces se odvija postepeno jer iziskuje mnogo novca i vremena.

(Mihajlo Pavić)