Svaki dan prelazite preko GAZELE, a ni na kraj pameti vam nije zašto se ovaj most baš tako zove!

S obzirom na to da je bilo neophodno da se Gazela testira, mostom su svojevremeno istovremeno prodefilovali kamioni Jugoslovenske narodne armije natovareni šljunkom i vojni transporteri za balističke rakete

Most Gazela, najprometniji most iznad Save nekada je bio ponos i dika Beograda, a danas ga najčešće vezujemo za gužvu.

1970: "Tito otvorio Gazelu, Beograd uskoro dobija metro". To uskoro nikad nije svanulo (FOTO)

Šalu na stranu, dnevno danas preko Gazele, čiji je glavni projektant bio Milan Đurić, čuveni profesor beogradskog Građevinskog fakulteta, pređe više od 40.000 vozila!

Beogradom, inače, kruži priča da je mostu kumovao Đorđe Lazarević, predsednik konkursne komisije za gradnju mosta, koji je rekao da je ''ovaj most preskočio Savu kao gazela u skoku''.

To potvrđuje i sama konstrukcija Gazele, napravljena u kombinaciji sistema grede i oluka. Ako pogledate iz profila most, videćete da on i podseća na gazelu koja u trku preskače reku.

Prema beogradskim pričama, u vreme kada je Gazela izgrađena bila je popularna šala o tome da su vozači kamiona za svaki slučaj dobili i ronilačka odela.

Most je dugačak 332 metra, a širok 27, 5 metara. Jednim delom dužine mosta postoje i dve pešačke staze širine od po tri metra.

S obzirom na to da je bilo neophodno da se Gazela testira, mostom su tada istovremeno prodefilovali kamioni Jugoslovenske narodne armije natovareni šljunkom i vojni transporteri za balističke rakete.

U skladu sa jednom starom tradicijom koja se više ne poštuje, na sredini mosta su stajali gradonačelnik Branko Pešić i projektant profesor Milan Đurić.

Punih 40 godina je Gazela izdržala veliko opterećenje, da bi 2010. godine bila izvršena rekonstrukcija jer je uočena pukotina na glavnom nosaču mosta. I na Gazeli je tom prilikom zamenjeno sve.

Od sada pratite Telegraf i preko Vajbera!

(Telegraf.rs)