BEOGRAD DOBIJA VELIČANSTVENI TUNEL USRED CENTRA: Evo gde će se TAČNO nalaziti!

Vrednost ovog projekta bi varirala od 90 do 110 miliona evra, a zavisila bi od tehničkih rešenja kojima se bude realizovao projekat, rekao je Folić

Jedan od najvažnijih infrastrukturnih projekata u glavnom gradu biće novi tunel, koji će sa po dve trake u oba smera povezivati Savamalu i Bulevar despota Stefana, a za koji će sledeće godine biti raspisan tender za izvođača radova, rekao je Milutin Folić, glavni gradski arhitekta.

ČITAVA PEŠAČKA ZONA BEOGRADA ĆE SIĆI NA REKU: Čekaju nas velike promene!

Vrednost ovog projekta bi varirala od 90 do 110 miliona evra, a zavisila bi od tehničkih rešenja kojima se bude realizovao projekat, rekao je Folić u intevjuu za Novosti.

- Stručnom analizom utvrđeno je da će se rasteretiti saobraćaj u centru grada za čak 14 odsto. Zagađenje životne sredine biće manje za 10 procenata. Pređena kilometraža biće kraća osam odsto. To će biti fantastični rezultati - rekao je arhitekta.

O BEOGRADU PISAO PRESTIŽNI LONDONSKI MAGAZIN: Britanci oduševljeni pokretanjem zaboravljenih projekata!

Stručnu analizu je uradio Urbanistički zavod i od devet rešenja izabrao dva najbolja, koja su sada na javnom uvidu, a Direkcija za izgradnju Beograda je novim rebalansom budžeta izdvojila novac da se uradi generalni projekat.

- Kod obe varijante, ulaz u tunel na Savamali biće na istom mestu - kod parka u blizini Ekonomskog fakulteta, ali bi im izlazi na Paliluli bili različiti. Prema prvoj varijanti, automobili koji idu od Novog Beograda ka Karaburmi ili Pančevu izlaziće iz tunela u Bulevaru despota Stefana ispred gradskog MUP-a. Kod druge verzije imamo dva izlaza, jedan kod Botaničke bašte, drugi kod raskrsnice Cvijićeve i Poankareove ulice - rekao je Folić.

USKORO IZMEŠTANJE AUTOBUSKE STANICE: Usvojen detaljan plan regulacije Bloka 42 (FOTO)

Još od 1972. godine postoji ideja da se rastereti saobraćaj u centru Beograda izgradnjom ovakvog bazičnog saobraćajnog tunela. Međutim, od ove ideje se tada odustalo zbog skupe izradnje, jer je tadašnja tehnika probijanja tunela bila daleko skuplja nego danas.

(Telegraf.rs)