Rešavamo dilemu kontroverznih bilborda "Kad pijem, ne vozim po...": Koja je tačno poruka o alkoholu za volanom i ko stoji iza njih?

Dovoljan je samo jedan pijani vozač da se unište mnogi životi, a ova poruka treba sve da promeni

Bilbordi "Kad pijem ne vozim kroz centar grada", "Kad pijem ne vozim po Banovom brdu", "Kad pijem ne vozim auto-putem", zbunili su mnoge. Pojedini su se zbog njih zapitali - da li je onda u redu da se sedne za volan pod dejstvom alkohola tamo gde nema ovih poruka? Drugi su shvatili da nikad i nigde ne treba pijani da upravljaju vozilom. Da bismo rešili ovu dilemu saznali smo koji je cilj ove kampanje, kao i ko "stoji" iza nje.

Avgust je godinama unazad najkritičniji mesec po pitanju saobraćajnih nesreća zbog vožnje u pijanom stanju, pa je ideja ove kampanje da se podigne svest vozača da pijani ne sedaju za volan.

Poenta bilborda koji su izazvali veliku pažnju i razne komentare, nije da se spreče nesreće samo u određenim delovima grada, već da se apeluje na vozače da budu odgovorni.

- Kampanju "Kad pijem ne vozim" sprovodimo već punih 12 godina u saradnji sa Ministarstva unutrašnjih poslova i Upravom saobraćajne policije. Osim što na različite načine građane informišemo i edukujemo o uticaju alkohola na motoriku tokom vožnje, kroz ovu kampanju stalno apelujemo na vozače da nikako ne sedaju za volan ukoliko su konzumirali alkohol - objasnili su iz Apatinske pivare koja je zadužena za bilborde koji su postavljeni u Beogradu.

Lokacije na kojima se oni nalaze smišljene su u saradnji sa Ministarstvom unutrašnjih poslova.

- Različita bilbord rešenja se nalaze na 30 lokacija u Beogradu, kao i na određenim lokacijama po Srbiji. Njih oko 15, poput onih na Banovom brdu, auto-putu, Ulici Milutina Milankovića, centru grada, povezani su sa lokacijama preko kojih naši potrošači stižu do festivala na kojima se konzumira alkohol - istakli su iz ove kompanije.

Organizatori kampanje odgovorili su na pitanje - da li je onda u redu da se sedne za volan pod dejstvom alkohola tamo gde nema ovih poruka?

- Ovogodišnja bilbord kampanja pokriva ceo grad, a "lokalizovani" bilbordi su samo jedan njen deo i zastupljeni su u različitim delovima Beograda. Pored ove bilbord kampanje istovremeno na televizijama sa nacionalnom frekvencijom emitujemo i spot "Kad pijem, ne vozim". Na kulturno-umetničkim manifestacijama širom zemlje, kroz zanimljive edukativne igre, podižemo svest o važnosti ne sedanja za volan ukoliko se konzumira alkohol. Ovo je samo jedan od načina da dodatno skrenemo pažnju vozača, upravo na najfrekventnijim lokacijama, i apelujemo na njih da ne voze ukoliko konzumiraju alkohol, već da sačekaju prevoz, prošetaju, pozovu taksi ili prijatelja koji će ih bezbedno dovesti do krajnje destinacije.

Aktivnosti u okviru kampanje ne sprovodimo samo u centru grada, već i na festivalima u Guči, Zrenjaninu, Požarevcu, Zlatiboru i ostalim mestima širom Srbije, pogotovo tokom meseca avgusta, kada je frekvencija saobraćaja na putevima najveća.

Iz Apatinske pivare su prokomentarisali kritike i negativne zaključke povodom učinka i poruke ove kampanje.

- Ne može da se izvuče takav zaključak jer ima 15 takvih bilborda na različitim lokacijama. Vozač kad prolazi kroz centar grada, on se nalazi na toj lokaciji, a ne na nekoj drugoj. Naša kampanja je dobronamerna jer smo mi društveno-odgovorna kompanija, a uvek može da se izvuče zlonamerni zaključak - završili su razgovor za Telegraf.rs iz Apatinske pivare.

Dovoljan je samo jedan pijani vozač da se unište mnogi životi. Svaki put kad neko sedne za volan nakon što je popio, treba da zamisli kako bi izgledalo da izgubi svog bližnjeg. Bol i nemoć koji oseti u tom trenutku treba da zapamti i da bude svestan da zbog njegove neodgovornosti može da se desi da neko sa tim osećajima mora da živi do kraja života.

VIDEO: U patroli sa saobraćajnom policijom

(Ivana Vlajković/i.vlajkovic@telegraf.rs)