Kiša + popodnevni špic = kolaps: Čista matematika otkriva da li su beogradski vozači krivi za gužve "čim nešto malo padne"

Kapacitet puta može da se smanji i za 40 posto kada krene kiša

Saobraćaj je usporen u većem delu grada, a najveće gužve se stvaraju, očekivano, na auto-putu i Gazeli, ali i na Pančevačkom mostu, Brankovom mostu i na Banovom brdu.

Stanje saobraćaja oko 16.30, Printskrin: Google Maps

Kiša koja već više od dva sata neprestano pada u gradu svakako je otežala saobraćaj, pa se mnogi po ko zna koji put pitaju: "Kako je moguće da svaka kiša napravi kolaps u gradu?".

Mi smo potražili odgovor u jednoj saobraćajnoj studiji i cela ova problematika može lako da se objasni čistom matematikom, tako da navike beogradskih vozača ipak nisu toliki problem kao što neki misle.

Gazela oko 16.30, Printskrin: Naxi kamere

Samo lagana kiša dovoljna je da se saobraćaj uspori za 8 posto, a kapacitet puta za 18,5 posto. Ako je na putu velika gustina saobraćaja (kritična) onda je kapacitet manji za čak 26 posto.

Kada počne da pada kiša srednje jačine ove brojke se znatno povećavaju: Kapacitet puta smanjuje se za čak 21 posto ili i do 40 posto u odnosu na kritičnu gustinu vozila na putevima, a brzina vozila smanjuje se za 12,6 posto.

VIDEO: Da li konačno imamo dokaz da se na vremenske prilike utiče?

(M. B.)