Zašto tramvaji stoje na praznoj raskrsnici na Novom Beogradu? Građani besni, nadležni kažu da je zbog gužve

Na Novom Beogradu postoji više nezgodnih raskrsnica koje seku tramvajske šine

Foto: Telegraf.rs

"Često se događa da tramvaji na liniji 7, 9 i 11, 13 zastanu na raskrsnici Antifašističke borbe i Bulevara Milutina Milankovića pri skretanju u Ulicu Antifašističke borbe u smeru ka Bloku 45. Zastoj traje i više od 15 minuta, meni se to dešava i pre 7 ujutru, kada su ulice prazne, nema nigde gužve. Često tramvaj zastane na tom "laktu", na pola raksrsnice u krivini", to je iskustvo našeg reportera koji svako jutro ovim putem dolazi na posao.

Putnici se ljute jer često ujutro moraju da izlaze iz prevoza, prelaze na autobus, zbog čega kasne na posao.

- Svako jutro pitam vozača dokle ovako - ali nije on kriv, ne može da utiče na kvar.

Tramvaj, čak i u uslovima kada nema automobila koji prave gužvu, iz nekog razloga zastaju na raskrsnici i putnici čekaju nastavak vožnje ili - krenu dalje pešice.

Novi Beograd, generalno, opterećen je brojnim tramvajskim linijama (7, 9, 11, 12, 13) koje se baš na ovoj tački račvaju, a zastoji umeju da budu nezgodni.

Ako jedan tramvaj napravi zastoj, naredni će, izvesno, još dugo ostajati u koloni jer ni semafor često ne daje mogućnost da u jednom trenutku prođe više šinskih vozila kroz raskrsnicu.

U GSP-u, pak, kažu da se zastoji dešavaju samo zbog gužve.

- Na toj raskrsnici nema nikakvog tehničkog problema, ali su česti zastoji u saobraćaju. Semafor kratko drži signal i dešava se da se izmene i po dva ciklusa da bi prošlo vozilo. To je i prilaz novom mostu, pa se čak dešava da bude oko buvljaka i u Jurija Gagarina toliko veliki zastoj, da tramvaj ne skreće, već mora da nastavi pravo, da se ne bi napravio kolaps - kazali su nam u GSP.

Oni dodaju da tramvaj staje obično ispred raskrsnice, premda je naš reporter fotografisao tramvaj koji se zaustavio na samom skretanju.

Inače, na Novom Beogradu postoji više nezgodnih raskrsnica koje seku tramvajske šine, ali reč je o infrastrukturi projektovanoj osamdesetih godina i jedino što može da se radi ubuduće je ubrzavanje saobraćaja regulisanjem semafora.

Video: BMW blokirao Autokomandu: Zakucao se u stub, tramvaji stoje u mestu, stvara se gužva

(Telegraf.rs)