Saslušan otac Lene (16) nastradale u sudaru kod Niša: Vozač autobusa smrti pognute glave u sudnici

Lenin otac dao je samo kratak iskaz. Osim ličnih podataka potvrdio je samo da mu je jedinica nedavno umrla

Suđenje Milanu Zdravkoviću (31) koji je 21. decembra 2019. godine na pružnom prelazu u Donjem Međurovu kod Niša izazvao saobraćajnu nezgodu u kojoj je poginulo osam, a povređeno je 28 ljudi, nastavljeno je danas saslušanjem Srđana Ilića, oca poslednje žrtve Lene Ilić (16).

Zdravković odgovara za teško delo protiv bezbednosti saobraćaja za koje tužilaštvo traži osam godina zatvora, jer je ne poštujući saobraćajnu signalizaciju autobusom krenuo preko pruge, iako se u tom trenutku ka njemu kretao voz koji je saobraćao na relaciji Niš-Merdare.

Na licu mesta tada su stradali putnici u autobusu Aleksa Dimitrijević (15) iz Novog Sela, Danijela Stanković (48) iz Čokota i njen komšija Bogomir Lazić (75).

Foto: Tanjug/Dimitrije Nikolić

Istog dana u bolnici teškim povredama podlegle su Nataša Janković (42) i Marijana Kocić (16), takođe iz ovog niškog sela. Osam dana nakon nesreće bitku za život izgubila je Gajtana Stamenković (78) iz Donjeg Međurova, a 2. januara ove godine u bolnici je preminuo i Vlastimir Đorđević (65) iz istog mesta dok je Lena Ilić izgubila borbu za život 17. maja.

Lenin otac dao je samo kratak iskaz. Osim ličnih podataka potvrdio je samo da mu je jedinica nedavno umrla.

- Nemam ništa više da kažem - rekao je ožalošćeni otac ne uputivši nijednu reč, ni pogled vozaču. Zdravković je njegov iskaz saslušao pognute glave.

Foto: Facebook/Lena Ilić

Na današnjem glavnom pretresu pročitan je izveštaj Komisije za istraživanje uzroka nesreće Železnica Srbije u kojem se tvrdi da je isključivi krivac za tragediju vozač autobusa.

Kako se veštak saobraćajne struke tokom prethodnog dela suđenja izjasnio da je za udes kriv i mašinovođa, jer se nije pridržavao propisane procedure za prelazak pružnog prelaza na kojem nema rampe koji uključuje smanjivanje brzine na najmanju moguću, te blagovremeno oglašavanje zvučnim signalom, te doveo u pitanje preglednost pružnog prelaza, zatražena je dodatna dokumentacija od Infrastruktura Železnica Srbije.

Foto: Telegraf.rs
Foto: Telegraf.rs

Međutim, ni projekat tzv. trougla preglednosti ni izveštaj o nadzoru nad njim ovo javno preduzeće nije dostavilo sudu sa obrazloženjem da su oba dokumenta u posedu lokalne samouprave kao upravljača putne infrastrukture.

Iz tog razloga sud je naložio dostavljanje ove dokumentacije, ali i obavljanje eksperimenta koji bi pokazao potrebno vreme za zaustavljanje prilikom kočenja pri brzini kojom se voz kretao u trenutku nesreće, smatrajući da je i ovaj podatak potreban da bi se ustanovilo koliko je mašinovođa doprineo nesreći.

Sudija Osnovnog suda Bojan Pavić koji vodi postupak, predočio je brojnoj rodbini stradalih ljudi potrebu da se izvedu ovi dokazi izrazivši razumevanje za njihov bol i želju da se suđenje okonča.

- Bolje je da utrošimo vreme da izvedemo sve dokaze nego da učinimo propuste zbog kojih bi presuda mogla da bude oborena u drugostepenom postupku - kazao je Pavić.

Suđenje će biti nastavljeno 14. oktobra.

(D.K.)