Babićev vozač pred sudom zbog nesreće kod Doljevca: Vozio sam brzo, ali bila je magla i poledica

U sudaru poginula Stanika Gligorijević, četvoro povređenih

Foto: Telegraf

Delimično sam odgovoran za nesreću na naplatnoj rampi Doljevac jer sam vozio brzo, ali joj je doprinela i magla i poledica, rekao je danas pred Osnovnim sudom u Nišu Dejan Stanojević (35) vozač nekadašnjeg direktora “Koridora Srbije” Zorana Babića. Njemu se sudi za teško delo protiv bezbednosti javnog saobraćaja jer je 31. januara prošle godine oko 8.20 sati upravljajući "škodom superb" izazvao udes u kojem je poginula Stanika Gligorijević (52) iz Debelice kod Knjaževca, a još četiri osobe su povređene.

Tužilaštvo je zatražilo da mu se izrekne zatvorska kazna od pet godina te da mu u istom period bude zabranjeno i upravljanje motornim vozilom.

Do nezgode je došlo kada je Stanojević vozilom u kojem se nalazio Zoran Babić krećući se iz pravca Niša ka Grdelici na naplatnoj rampi “Doljevac” brzinom od 93 kilometra na čas udario u “opel astru” koja je bila na kanalu ispred njega usled čega se ona odbila i udarila u zadnji deo “folksvagen pasata” koji je napuštao rampu. Od siline udarca Stanika koja je bila na zadnjem sedištu “opela” poginula je na licu mesta, njena sestra Mirjana Aleksić koja se nalazila na mestu suvozača zadobila je teške povrede opasne po život, a teško je povređen i Babić koji je bio na zadnjem sedištu “škode”.

Stanika Gligorijevic Foto: Privatna arhiva

Takođe, teško je povređen i vozač “pasata” Stanoje Stanković, dok je Srđan Aleksić koje je upravljao “astrom” zadobio lakše povrede. U zoni naplatne rampe dozvoljena je maksimalna brzina od samo 60 kilometara na čas.

Optuženi Stanojević je isticao da usled guste magle, koju je opisao kao “brašno” nije video nijedan saobraćajni znak koji je upozoravao na nailazak na naplatnu rampu te da je počeo da koči čim je primetio, ali da je zbog poledice, auto proklizao.

- Čim sam uočio naplatnu rampu, stisnuo sam kočnicu koliko sam mogao, vozilo je usporilo, ali je nastavilo da se kreće zbog poledice – kazao je Stanojević, ali nije mogao da objasni kako se ponašala papučica kočnice s obzirom na to da vozilo poseduje ABS sistem, na čemu je sudija Miško Radivojević insistirao.

S obzirom na to da je Stanojević izjavio da je iskusan vozač, sudija Radivojević ga je pitao zbog čega je vozio brzinom od oko 100 kilometara na čas iako je prema sopstvenim tvrdnjama, na kolovozu bila gusta magla.

- Ne znam šta da kažem – odgovorio je optuženi na pitanje suda.

Auto poginule Stanike Foto: Telegraf

Takođe, on nije mogao da se izjasni da li je bilo poledice i ostalim delom autoputa ili samo na naplatnoj rampi, na čemu je sud takođe insistirao.

Njegov branilac Slavoljub Milošević je zahtevao da se na suđenju sprovede meteorološko veštačenje sa obrazloženjem da na naplatnoj rampi Doljevac ima magle i kada je nema na ostalim delovima autoputa. Takođe, on je zahtevao da se od meteoroloških službi uzmu podaci o temperaturi vazduha, ali i pri tlu u vreme nesreće kako bi argumentovao tvrdnju da je kolovoz bio pod ledom.

Punomoćnik oštećenih Božo Prelević zatražio je da se obezbede svi snimci sa naplatne rampe kako bi se utvrdilo ko je zaista bio za volanom “škode” u trenutku nesreće.

- Predsednik republike je kazao da je gledao snimke na kojima se vidi da Babić nije vozio. Ni na jednom od snimaka koji su dostavljeni tužiocu ne vidi se ko izlazi sa mesta vozača. Zato zahtevam da se obezbedi taj snimak sa nadzorne kamere koji pokriva vreme neposredno iza nesreće – naglasio je Prelević.

On je upitao optuženog da li je možda telefonirao osoblju naplatne rampe i najavio njihov dolazak, kako bi ih propustili, što je Stanojević negirao.

Suđenju nije prisustvovao Zoran Babić, a sud je utvrdio da nije ni uredno pozvan. Od oštećenih pred sudom se pojavio samo Stanoje Stanković, dok su ostali izostali, prema tvrdnjama njihovog punomoćnika Prelevića, zbog bolesti.

Suđenje će biti nastavljeno 12. februara kada treba da budu saslušani svi oštećeni, svedoci ali i veštaci medicinske i saobraćajne struke.

(D. K.)