Kupovina popularnosti na internetu ne donosi sigurne glasove na izborima

Ulaganje velikog novca u internet kampanju ne garantuje međutim i pobedu na izborima. Najvažnija stvar je sticanja poverenja glasačkog tela na osnovu kvalitetnog političkog programa

Građani Srbije uskoro izlaze na birališta. Koliko će listića biti ponuđeno saznaćemo uskoro, odnosno da li će pored predsedničkih izbora biti održani i vanredni parlamentrni. Ipak, do zvaničnog početka kampanja, kada će političari krenuti sa dobro poznatim mitinzima, televizijskim obraćanjima i spotovima i razgovorima sa građanima, ostalo je najmanje mesec dana. U međuvremenu, predizborna kampanja postala je deo naše svakodnevice, tačnije svih nas koji koristimo društvene mreže. Kandidati, odnosno njihove fotografije i slogani uveliko zauzimaju prostor pre svega na Fejsbuku.

PREDSEDNIČKI IZBORI KAO BIZNIS: Kandidati mogu da zarade i do 1,5 miliona evra

SRBIJA U OPASNOSTI, najgori lopovi bi da se vrate na vlast: Vučić u obraćanju građanima Inđije

Naime, poruke biračima nisu se mnogo promenile, ali je napredovala tehnologija. Poslednjih godina sve popularnija je kampanja na Internetu. Da je ona u punom jeku ocenjuju i politički analitičari, međutim napominju da zvanična kampanja nije počela.

To otvara vrata za brojne zloupotrebe. Naime, tek po zvaničnom raspisivanju izbora, kandidati mogu da dobiju novac iz budžeta. Do tada mogu da koriste novac od donatora ili privatnih izvora.

Prema Zakonu o finansiranju političkih aktivnosti politički subjekti, u ovom slučaju budući kandidati za predsednika Srbije, dužni su da na svom veb-sajtu u roku od osam dana objave da su primili donaciju. Ipak, ljudi koji su najavili kandidaturu takvu informaciju nemaju na svojim sajtovima.

Ali, se zato na svim njihovim objavama uredno može videti da su plaćene.

Koliko košta dobra kampanja pitanje je na koje kažu stručnjaci nema jednostavnog odgovora.

Ulaganje velikog novca u kampanju ne garantuje međutim i pobedu na izborima. Najvažnija stvar je sticanja poverenja glasačkog tela na osnovu kvalitetnog političkog programa.

- Ako i postoji, program kandidata na internetu se rastvara u tek jednostavne propagandne poruke - kaže za Telegraf, Dejan Vuk Stanković, politički analitičar.

Na Stankovićevu izjavu se nadovezuje Branko Radun, koji kaže da se iz tih sponzorisanih objava ne može zaključiti šta je politički stav pojedinih kandidata.

- Iz tih kratkih objava se ne može zaključiti šta je politički stav Radulovića, Jeremića ili Jankovića oko NATO, EU, Rusije ili Kosova i Metohije. Postaje gotovo moda da političari nemaju svoj stav, da ne bi izgubili glasove u nekoj ciljnoj grupi - pojašanja za naš portal politički analitičar.

Koliko te šture i učestale poruke na Fejsbuku, mogu da budu kontraproduktivne pokazuju i prosta analiza oficijalnih stranica Vuka Jeremića i Saše Radulovića.

Naime, po objavljivanju kandidature i pojave plaćenih objava rast Jeremićeve stranice značajno je usporen i posle inicijalnog rasta u prvih par dana reklamiranja, sada mu je mnogo teže da privuče nove pratioce.

Sličan rezultat pokazuje i Radulovićeva stranica. U kontinuiranom periodu iskazuje pad onih koji je prate.

(Telegraf.rs)