Velika potera na Ibarskoj magistrali: Automobil divljao, presretač odustao, a onda su u akciju uletela dva motora!

U saobraćajnim nezgodama u kojima su učestvovali dvotočkaši gotovo 30 odsto vozača motocikla nije imalo odgovarajuću kategoriju za upravljanje vozilom, a oko 11 odsto upravljalo je pod dejstvom alkohola

Motocikli - presretači, bez spoljnih obeležja policije, jedno su od najefikasnijih sredstava u kontroli saobraćaja, a tokom maja i juna saobraćajni policajci na motorima, sa ugrađenim uređajima za davanje zvučnih i svetlosnih signala otkrili su više od 300 prekršaja što je značajno veći broj nego prethodnih godina u istom periodu, saopštilo je Ministarstvo unutrašnjih poslova (MUP).

Ako vidite ovakvo vozilo pored puta, kočite: Ove ZVERI vrebaju nesavesne vozače po Srbiji!

Unutar novih, ultrabrzih presretača koji love bahate vozače

MOTOCIKLI PATROLIRAJU OD 2012.

Na putevima Srbije motocikli presretači patroliraju od 2012. godine. U kontroli saobraćaja angažuju se tokom letnje sezone, kao i u periodima pre i posle letnje sezone, kada vremenski uslovi to dozvoljavaju. Kontrola se vrši kako u dnevnim, tako i u noćnim uslovima, na svim važnijim putnim pravcima, uključujući i ulice u naselju.

- Radimo u paru, što znači da su uvek najmanje dva motocikla u neposrednoj blizini. Razlog je bezbednost, kao i efikasnija kontrola i bolja pokrivenost deonica puta. Pri patroliranju poštuju se ograničenja brzine kretanja vozila, a brzina kojom će se kretati presretač prvenstveno zavisi od odluke vozača, da li će da stanu kada ih presretač zaustavlja -  kaže Ivan Lapčević.

Prema podacima Uprave saobraćajne policije, protekle dve godine, vozači dvotočkaša napravili su oko 30.000 prekršaja, od kojih je trećina nekorišćenje zaštitne kacige, ali i vožnja bez odgovarajuće kategorije i pod dejstvom alkohola.

NAJŽEŠĆA POTERA BILA JE NA IBARSKOJ

- Još se sećamo potere za bahatim vozačem automobila na Ibarskoj magistrali koji nije hteo da stane. Zbog velike gužve na toj deonici nije ga bilo moguće bezbedno zaustaviti vozilom – presretačem, a da se ne ugroze životi ostalih učesnika u saobraćaju.

- Tada su se u poteru uključila dva motocikla – presretača, koji su u kratkom roku bezbedno zaustavili vozača automobila. Rekao je da je bio zbunjen, misleći da se radi o "običnim“ vozačima motocikala. Kolege su proverom utvrdile da je upravljao vozilom pod dejstvom alkohola i da je imao zabranu upravljanja motornim vozilom -  prisećaju se Jovanović i Ivan Drobnjak.

DVOTOČKAŠI NEMAJU KACIGE, A ČESTO SU POD DEJSTVOM ALKOHOLA

U Upravi saobraćajne policije Ministarstva unutrašnjih poslova kažu da, prema analizama, u saobraćajnim nezgodama u kojima su učestvovali dvotočkaša gotovo 30 odsto vozača motocikla nije imalo odgovarajuću kategoriju za upravljanje vozilom, a oko 11 odsto upravljalo je pod dejstvom alkohola.

- Da bi se bilo koji posao, pa i posao motocikliste presretača obavljao uspešno, postoji preduslov da se voli. Naš prvi i osnovni cilj je da zaštitimo bezbednost svih učesnika u saobraćaju i to najpre preventivnim delovanjem, a zatim i represivnim merama prema vozačima koji ne poštuju saobraćajne propise - ističe policajac Dalibor Jovanović.

Ministarstvo unutrašnjih poslova svake godine organizuje redovne i dodatne obuke policajaca-motociklista.

Motociklisti presretači voze motocikle marke "suzuki GSX-R 1000“ koji postižu maksimalnu brzinu od 299 kilometara na sat.

(Telegraf.rs)