Ljiljana je 38 godina bila profesorka i nikada nije poklonila nijednu ocenu: Objašnjava zašto i ima jaku poruku za sve (FOTO)

Stala je u red da preda dokumenta na Medicinskom fakultetu. Dok je čekala primetila je da nedaleko, u istom redu, stoje i njene dve drugarice iz generacije. Izlazi iz reda i obaveštava ih da ide da upiše matematiku

Ljiljana Beljić, profesorka matematike je u četvrtak, 28. decembra nakon 38 godina, poslednji dan bila u ulozi aktivnog profesora. Ona i 2017. godina zajedno odlaze.

Ona stvara nestvarne ljubavne priče: Uči žene da budu samostalne i da vole za ceo život, a jedva čeka da upozna lepote Srbije (FOTO)

Zaokružen je jedan veliki deo njenog života, deo koji pripada radnom stažu – 38 godina provedenih srednjoj školi u Bogatiću. Zajedno sa školom je rasla i profesionalno se razvijala.

U Glogovcu je završila osmorazrednu osnovnu školu i sa Vukovom diplomom upisala je Šabačku gimnaziju, a gimnazijska svedočanstva sa svim peticama predala na Prirodno – matematički fakultet, smer matematika, u Beogradu. Diplomu fakulteta donela je u Bogatić.

Kao đak generacije mogla je da upiše šta god je htela. Stala je u red da preda dokumenta na Medicinskom fakultetu. Dok je čekala primetila je da nedaleko, u istom redu, stoje i njene dve drugarice iz generacije. Izlazi iz reda i obaveštava ih da ide da upiše matematiku. Krenule su i one za njom.

Do danas ne zna da objasni zbog čega je tako uradila i nije otkrila obrazac na osnovu koga je donela tu odluku. Možda je razlog za to ljubav prema matematici

- Profesor je čestito zanimanje koje je degradirano i sve više to biva, a meni to teško pada. I teško mi pada prilagođavanje prosvetnog radnika na to. Pristali smo da budemo degradirani. Mirenje sa ovakvim statusom je linija manjeg otpora - kaže Ljiljana.

- U prilagođavanju obima gradiva prema strukama. Samo se osavremenjivalo, a nije bilo važno šta se uči. Oduzeli su nam uloge saradnika i učesnika u kreiranju obrazovanja, a prosveta je kriva što je na to pristala. Volela sam svoj posao, ali odlazim sa podeljenim osećanjem: ni zadovoljna ni nezadovoljna - kaže Ljiljana.

Decu je učila i vaspitavala na temelju "ne čini drugome ono što ne bi želeo da drugi učini tebi", pomagala, doživljavala ih kao ravne sebi i tako se prema njima i ponašala.

- Pokloniš li ocenu vaspitavaš dete da ne mora to da zaradi. Sutra će tako tražiti i platu, a da ne mora ništa za nju da radi - rekla je Ljiljana.

Učila je od dece na jednostavnim "sitnicama" jer voli jednostavnost i zaključuje da je mladost kvalitetna sama po sebi.

(Telegraf.rs/macvapress.rs)