Važna promena za sve auto-škole: Od 25. oktobra sve moraju da imaju jednu stvar

Poligon može da bude u vlasništvu auto-škole, ili da vlasnik škole ima ugovor o zakupu

Od 25. oktobra sve auto-škole u Srbiji moraće da imaju poligon za praktičnu obuku kandidata, kažu u MUP-u. Odlaganja tog propisa neće biti, pa preti opasnost da samo trećina auto-škola u Srbiji opstane. U auto-školama tvrde da su to neisplative investicije zbog čega će polaganje vožnje poskupeti.

Gostujući u Dnevniku RTS-a, Aleksandra Palavestrić iz MUP-a Srbije rekla je da posle 25. oktobra na snagu stupaju odredbe Pravilnika o osposobljavanju kandidata vozača. 

Ako ste upisali auto-školu ili planirate da krenete na časove, treba da znate nova pravila za mlade vozače

Prema njenim rečima, vozila za osposobljavanje kandidata za vozače B, C1,C, D1i D moraju biti opremljena protivblokirajućim sistemom kočenja tzv. ABS.

Takođe, auto-škole moraju imati prostor na poligonu gde će se izvoditi poligonska radnja - zaustavljanje i kretanje vozila sa usponom. Novina je i da vozila moraju biti opterećena najmanje 30 procenata svoje nosivosti tokom praktične obuke i na ispitu. Radi se vozilima B, C, CE, DE kategorije.

Prema novom pravilniku, auto-škole moraju da obezbede prostor za skupove vozila, tj. za vožnju unazad sa skretanjem ulevo, odnosno udesno pod pravim uglom. Od 25. oktobra sve auto-škole u Srbiji moraće da imaju poligon za praktičnu obuku kandidata.

Aleksandra Palavestrić navodi da poligon može da bude u vlasništvu auto-škole, ili da vlasnik auto-škole ima ugovor o zakupu ili rešenje o korišćenju.

Ukazala je da postoje poligonske radnje za autobuse, za D kategoriju, koje se i dalje mogu izvoditi na poligonu, ali i na nekom drugom prostoru, odnosno na autobuskom stajališetu, stanici.

- Mi smo dali predlog za izmenu pravilnika o dimenzijama prostora, tako da smo predložoli da saobraćajna traka bude od tri do tri i po metra - istakla je Palavestrićeva.

Poligon može biti van grada, a polaganja u samom gradu.

(Telegraf.rs)