Sa srpskih auto-puteva svake godine nestane 35.000 vozila: Novih 56 kamera će otkriti misteriju bahatih vozača

Najmanje odbeglih vozila na autoputu ima u kasnu jesen i na zimu pošto zbog blata ne mogu da beže zemljanim putevima

Svih 56 kamera koje će na proleće biti postavljene na 14 lokacija na auto-putu Beograd-Niš snimaće i vozače koji pokušaju da izbegnu naplatnu rampu i izađu sa kolovoza na nelegalan način. Takvih "odbeglih vozila" ima oko 35.000 godišnje.

Darko Savić iz "Puteva Srbije" naglašava da će prva i osnovna funkcija novih kamera biti identifikacija odbeglih vozila.

- To su vozila koja su ušla u zatvoreni sistem naplate putarine, a nisu izašla iz njega. Oni su, naravno, izašli na nelegalan način, a ne kroz naplatnu stanicu. skidaju žicu, pa beže okolo. Mi ćemo preko centralnog softvera tačno da definišemo deonice gde je određeno vozilo nestalo sa auto-puta. To znači da je na tom delu puta to vozilo prošlo kroz žicu.

Razgrađivanjem žice čini se višestruka šteta. Prvo, ugrožava se bezbednost, jer kada nema žice, odnosno fizičke ograde, životinje mogu da uđu na auto-put, a zbog njih su se dešavale teške saobraćajne nesreće. Drugo, pravi se materijalna šteta. I treće, trpimo štetu usled neplaćanja putarine - nabraja Savić.

On kaže da će kamere koje će biti postavljene na 14 mesta između Beograda i Niša sa stoprocentnom preciznošću beležiti registarske oznake svih vozila koji se kreću brzinom do 250 kilometara na sat.

Biće postavljeno 56 kamera na 14 lokacija Foto: Tanjug/Sava Radovanović

Najmanje odbeglih vozila na auto-putu ima u kasnu jesen i na zimu pošto zbog blata ne mogu da beže zemljanim putevima.

- Godišnje imamo oko 35.000 odbeglih vozila, što nije mnogo u odnosu na 50 miliona vozila kojima "Putevi Srbije" naplate putarinu. Naglašavamo da je naša intencija da naplativost putarine, koja je i sada rekordna na svetu od 99,92 procenata, podignemo na 100 odsto. Leti neodgovorni vozači i stanovnici mesta duž auto-puta najčešće seku i razgrađuju žicu. Dešava se da od žice prave kokošinjac, a imali smo čak i slučajeve krađe trafostanioca - priča Savić.

Projekat nadogradnje postojećeg naplatnog sistema na putu Beograd-niš podrazumeva i savremeno obaveštavanje vozača o svim značajnim informacijama za bezbednu vožnju.

- Obaveštavaćemo vozače putem informacionih displeja koji ispunjavaju sve standarde, što između ostalog znači da su vidljivi i čitljivi u svim vremenskim uslovima, pri jakom suncu i velikim brzinama. Drugo, novina je RDS-TMC radio sistem koji služi za obaveštavanje vozača. Svakome ko ima uključen radio biće prekinut program i moći će da čuje poruku iz našeg kol-centra.

Foto: Tanjug/Sava Radovanovic

Čak i ako je uključen USB ili CD plejer Vrčin, Mali Požarevac, Umčare, Vodanj, Smederevo, Velika Plana, Markovac, Batočina, Jagodina, Paraćin, Pojate, Aleksinački rudnici, Aleksinac, Niš o svim događajima relevantnim za sigurnu i bezbednu vožnju. Na ovaj način u Srbiji bi se svi vozači sa svojim radio-uređajima obaveštavali o stanju na auto-putu, naplatnim stanicama, graničnim prelazima, zastojima, kao i meteorološkim uslovima - ističe Savić.

Kako kaže, "radio data" sistem koristi "trafik mesidž komunikejšn" za distribuciju informacija koje mogu da prime svi savremeni radiouređaji.

- Za slanje tih govornih informacija koristićemo jednu radio-stanicu sa nacionalnom frekvencijom sa kojom ćemo potpisati ugovor. Svakome ko ima uključen radio biće prekinut program na kojoj god da je stanici i biće mu data mogućnost da čuje poruku iz našeg kolcentra. Takođe, poruka će moći da se čuje i ako je u kolima uključen USB ili CD plejer - objašnjava Savić.

VIDEO: U patroli sa presretačima

(Telegraf.rs/Blic)