"Otac smiren, sin racionalan, majka i ćerka nervozne i bahate": Da li ste videli ovaj spot? Pala prva reakcija

Mihajlovićeva: Očekujem da javne institucije ne doprinose širenju rodnih stereotipa

- Verujem da će spot „Ne vozi zaustavnom trakom, ne zaustavljaj život!” uticati na svest vozača o značaju i upotrebi zaustavne trake na auto-putevima i ta poruka je važna. S druge strane, ne mogu da ne primetim da i ova reklama doprinosi širenju rodnih stereotipa i predrasuda o ženama i muškarcima. Kao država borimo se protiv diskriminacije prisutne u društvu, ovo je godina borbe protiv rodnih stereotipa, ali kada vidimo da javne institucije, svesno ili ne, doprinose njihovom širenju, shvatamo koliko je dug put do rodne ravnopravnosti - izjavila je danas potpredsednica Vlade Srbije i predsednica Koordinacionog tela za rodnu ravnopravnost prof. dr Zorana Mihajlović.

Ona je, reagujući na spot JP „Putevi Srbije” i resornog Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, istakla da je reč o još jednom rodno diskriminatornom spotu.

- Vidite smirenog muškarca, sina koji je racionalan, majku i ćerku nervozne i bahate. Da li je to zaista poruka koju želimo da pošaljemo? Da su muškarci ti koji smiruju situaciju i uvek su mudri i u pravu, a žene prave problem? Još jedan od rodnih stereotipa koji je štetan i ne doprinosi izgradnji modernog društva u kojem su i žene i muškarci jednako poštovani. Nije se lako boriti protiv predrasuda, jer su utemeljene na patrijarhalnim obrascima i vekovima nametanim društvenim normama, ali mi ne odustajemo. I najmanje što očekujem je da javne institucije čiji glas ima težinu doprinose tome - poručila je Mihajlovićeva.

Na spotu je prikazana porodica koja ide na venčanje, žene ubrzavaju oca vozača, a on ih smiruje i podseća na pravila u saobraćaju.

Podsećaju da je u poslednjih 5 godina izgubljeno više od 20 života u zaustavnoj traci na auto-putu.

Pogledajte spot i procenite sami:

(Telegraf.rs)