Poverenica o spotu Puteva Srbije u kom su žene nervozne: "Neophodno nastaviti borbu protiv rodnih stereotipa"

Poverenica podseća da je još 2019. godine svim marketinšim agencijama uputila preporuku o merama za ostvarivanje ravnopravnosti

Povodom reklamnog spota Javnog preduzeća Putevi Srbije "Ne vozi zaustavnom trakom, ne zaustavljaj život!" poverenica za zaštitu ravnopravnosti Brankica Janković upozorova da reklama učesnika u saobraćaju ne sme da zagovara ili podržava predrasude i druge društvene obrasce ponašanja koji su zasnovani na stereotipima, poput onih prikazanih u reklamnom spotu.

U spotu se muškarci predstavljaju kao racionalni, smireni i odgovorni, dok su, s druge strane, žene bahate, nervozne, neodgovorne i sklone kršenju saobraćajnih propisa.

- Održavanju ideje o podređenosti, odnosno nadređenosti jednog pola doprinosi sveprisutnost ovakvih i sličnih medijskih sadržaja koji daju privid "normalnosti" ovim podelama i promovišu zastarele ideje i stavove kojima se vređa dostojanstvo žena - navodi Poverenica.

Podseća da je još 2019. godine svim marketinšim agencijama uputila preporuku o merama za ostvarivanje ravnopravnosti i kako da prilikom kreiranja reklamnog sadržaja ne zagovaraju ili podržavaju predrasude i druge društvene obrasce ponašanja koji su zasnovani na stereotipima, a naročito da se tim sadržajima ne vređa dostojanstvo žena.

- Očigledno je da je neophodno nastaviti kontinuiranu borbu protiv rodnih stereotipa i diskriminacije koja je i dalje prepreka ka izgradnji društva pune ravnopravnosti muškaraca i žena - poručila je Poverenica.

(Telegraf.rs)