≫ 

"Otac smiren, sin racionalan, majka i ćerka nervozne i bahate": Da li ste videli ovaj spot? Pala prva reakcija

Mihajlovićeva: Očekujem da javne institucije ne doprinose širenju rodnih stereotipa

  • 3

- Verujem da će spot „Ne vozi zaustavnom trakom, ne zaustavljaj život!” uticati na svest vozača o značaju i upotrebi zaustavne trake na auto-putevima i ta poruka je važna. S druge strane, ne mogu da ne primetim da i ova reklama doprinosi širenju rodnih stereotipa i predrasuda o ženama i muškarcima. Kao država borimo se protiv diskriminacije prisutne u društvu, ovo je godina borbe protiv rodnih stereotipa, ali kada vidimo da javne institucije, svesno ili ne, doprinose njihovom širenju, shvatamo koliko je dug put do rodne ravnopravnosti - izjavila je danas potpredsednica Vlade Srbije i predsednica Koordinacionog tela za rodnu ravnopravnost prof. dr Zorana Mihajlović.

Ona je, reagujući na spot JP „Putevi Srbije” i resornog Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, istakla da je reč o još jednom rodno diskriminatornom spotu.

- Vidite smirenog muškarca, sina koji je racionalan, majku i ćerku nervozne i bahate. Da li je to zaista poruka koju želimo da pošaljemo? Da su muškarci ti koji smiruju situaciju i uvek su mudri i u pravu, a žene prave problem? Još jedan od rodnih stereotipa koji je štetan i ne doprinosi izgradnji modernog društva u kojem su i žene i muškarci jednako poštovani. Nije se lako boriti protiv predrasuda, jer su utemeljene na patrijarhalnim obrascima i vekovima nametanim društvenim normama, ali mi ne odustajemo. I najmanje što očekujem je da javne institucije čiji glas ima težinu doprinose tome - poručila je Mihajlovićeva.

Na spotu je prikazana porodica koja ide na venčanje, žene ubrzavaju oca vozača, a on ih smiruje i podseća na pravila u saobraćaju.

Podsećaju da je u poslednjih 5 godina izgubljeno više od 20 života u zaustavnoj traci na auto-putu.

Pogledajte spot i procenite sami:

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Dr Anja

    3. avgust 2022 | 14:51

    Spot he super,na kakva diskriminacija,o cemu ova priča!!!???

  • Marko

    3. avgust 2022 | 14:29

    Extra spot ne razumem šta se bunite i kakve neravnopravnosti ima u spotu. Bitna je pouka.

  • Filip

    1. septembar 2022 | 18:27

    A da su u spotu obrnute uloge, da li bi to bila onda diskriminacija ka muskarcima, predstavljenim kao nervoznim i bahatim alfa mužjacima koji bi se samo svadjali i odmeravali snage, a žene te koje su pune razumevanja i ljubavi. Onda ne bi smeo spot ni da nastane jer ne bi odgovaralo nikome. Pritom je sin predstavljen kao nezainteresovani debil koji samo bulji u telefon, a ćerka ta koja je napinjac, pa ako se žene bune zbog stereotipa, onda su i sva deca su po pravilu degenerici.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA